• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Det ofattbara har hänt. Var på rul idag o fostret hade dött i vecka 13.

• jennyz

Nej micro, blir så ledsen att läsa ditt inlägg!!! Det ska ju bara inte få hända!!! Massor med kramar!!!

• Micro

Tack jennyz, chock just nu. Fostret hade slutat växa redan i v. 13 så d var inte ett så sent missfall om man ska se ngt positivt i all bedrövelse.

• drömmer om ett barn

Micro: Vilka oerhört tråkiga nyheter.. jag är så ledsen för eran skull. Kan inte ens föreställa mig den enorma sorgen att förlora det lilla livet i magen. All styrka till er, kram

• BK1986

Micro: Å nej!!! Så hemskt! Jag är verkligen jätteledsen för er skull. Massor med kramar till er. <3

drömmer om ett barn: Hur går det för dig?

• Micro

Tack drömmer om ett barn o BK, omtanken värmer. Var på sjukhuset fredag o halva lördag, nu är vi hemma o återhämtar oss. Försöker blicka framåt mot nästa syskonförsök. Vill bara att tiden ska få fort. Gruvar mig lite för att komma till jobbet, ganska stor arbetsplats o många som visste om graviditeten har nog inte hört hur d gått, så risken är att d frågar i all välvilja om grav.

• drömmer om ett barn

BK1986: Det går framåt, inga fler blödningar. Hur går det för dig, har du fått något datum för spraystart?

Micro: Det måste vara en oerhört tung tid för er nu, kan tänka mig att många personer i er närhet frågar om graviditeten i all välmening. Har ni varit i kontakt med kliniken angående nytt försök?

• Micro

Drömmer om ett barn: Har meddelar kliniken vad som hänt o vi kom överens om att jag ska höra av mig när jag är redo igen. Gör äggdonation utomlands så för dom är d bara att köra på. Vill göra nytt försök så snart som möjligt. Vet inte om d går att köra på första riktiga mensen el om jag måste vänta en cykel till.

• BK1986

Micro: Tänker på er. <3

drömmer om ett barn: Skönt att du inte haft fler blödningar. Hoppas att det får fortsätta så.

Här rullar livet på. Fick Provera för att starta en blödning då jag inte hade haft några tecken på varesig ÄL eller mens på vad som borde varit CD30. Spraystart blir den 29/10 och jag hoppas att det går bättre denna gång.

• drömmer om ett barn

Micro: Vad bra att ni får köra igång för kliniken så snart det känns okej för er. Håller tummarna för att det inte blir så lång väntan.

BK1986: Behandlingarna kan verkligen strula till det för kroppen. 2 veckor till spraystart, spännande! Håller tummarna även för er och att det ska gå vägen denna gång.