• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-18 20:17:18 följande:

Typiskt, alltid denna väntan! Ja man känner sig som en nåldyna litegrann faktiskt, och alltid är det något att oroa sig för. Är det inte för lite ägg så är det överstimulering.. suck!

Bara att hålla tummarna. Kul och skönt att läsa om hur det går för er alla!

Ja oron är värst. Vi gick in i detta å tänkte att vi tar de som det kommer och att vi inte ska fundera så mycket och försöka hålla oron borta.

Men kan ju säga att detta är det enda man tänker på nu å oron gör sig ständigt påminn.
  • Ivf-ulrika
    Kvinna32 skrev 2017-01-18 20:38:06 följande:

Vi har fått tid för frysåterföring på tisdag... äntligen!!

Grattis...härligt att höra!
  • PetiteCherie

Heja er som påbörjat behandling och är mitt uppe i allt. Kämpa på!

Jag undrar om det är någon som vet ungefär hur lång tid det tog för er, efter att remissen skickades, till första läkarbesök?

Fick brev att handlingarna inkom och att remissen mottogs 9/1. Senare än jag trodde men. Nu är det väntan..

• Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-01-19 21:22:03 följande:

Jag undrar om det är någon som vet ungefär hur lång tid det tog för er, efter att remissen skickades, till första läkarbesök?

Fick brev att handlingarna inkom och att remissen mottogs 9/1. Senare än jag trodde men. Nu är det väntan..

Ring och fråga! Under två års tid har jag ringt alla tänkbara massor med gånger, ligg på och fråga. Då får du bäst svar. Lycka till!
  • Frökenankare

Jobbiga besked idag, efter andra VUL har dom inte växt som önskat. Ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. I absolut bästa fall kan det bli äggplock nästa vecka ändå. Någon som varit med om samma?

• Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-20 11:29:41 följande:

Jobbiga besked idag, efter andra VUL har dom inte växt som önskat. Ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. I absolut bästa fall kan det bli äggplock nästa vecka ändå. Någon som varit med om samma?

Det av tråkigt att höra! Men kommer nog gå bra ska du se:)
  • BK1986
    PetiteCherie skrev 2017-01-19 21:22:03 följande:

För oss gick det jättefort, men det beror ju helt på hur deras kö ser ut. Vår remiss gick iväg i mitten av november och jag tror vi hade första träffen 9 december (2015). Sen fick vi köra igång med första behandlingen redan januari 2016. Men det kan ju dröja i tre månader.
  • pigan86

Hej!
    Hoppas det är ok att jag hoppar in i denna tråd.

Sitter just nu och inväntar min blödning så att vi på allvar kan påbörja behandlingen. Skulle ha börjat redan i november men hade en cysta i en av äggstockarna så var tvungen att äta provera i 10 dagar och nästkommande mens kom "lägligt" under julhelgerna. Detta är vårat första försök.

Vi har inga gemensamma barn och min sambo har barn sen tidigare.

• PetiteCherie
    BK1986 skrev 2017-01-20 13:39:48 följande:

För oss gick det jättefort, men det beror ju helt på hur deras kö ser ut. Vår remiss gick iväg i mitten av november och jag tror vi hade första träffen 9 december (2015). Sen fick vi köra igång med första behandlingen redan januari 2016. Men det kan ju dröja i tre månader.

Tack för svaret! Får hålla tummarna att det blir inom 3 månader då. Allting innan dess får vi se som bonus. Känner mig bara såå lättad nu att hjälpen är "på gång" iaf. :)