Kv89 skrev 2017-06-11 16:39:59 följande:
Hej pitebo!
Vid äggplocket fick vi ut 11 ägg, dagen efter va 9st av dom normalt befruktade, så dom ville långtidsodla tills i morgon (mån) så hoppas många (eller alla) fortfarande lever och frodas i morgon då det är dax för återförande, så spänd inför det. Är ruvar dag 1 i morgon då eller är dag 1 på tisdag? När man fått tillbaka en blastocyt "bode" jag väll kanske kunna plussa dag 7? Har ju läst att dom ska fästa inom första dygnet om allt går som planerat?!
Jag mår bättre, hade ont i magen tills igår, lördag, som ilningar, kramper och hugg/stickningar snarare än molvärk. Konstigt. Har endometrios och det påminde endel om menssmärtorna jag brukar ha. Men idag är dom helt borta, klämmer jag på magen känns det men inte alls som senaste dagarna. Blödningen tror jag är slut. Ursäkta men jag har haft brunfärgade lutinus ända sedan plocket, som successivt avtagit, igår fick jag helt plötsligt ljus ljus rosa på papperet då jag torkade mig, men sen inget mer, idag är det mer beige färg på lutinus. Nån som vet om det ska vara helt vitt eller om det är normalt med beige färg av lutinus?
Så med det sagt så mår jag bättre och är mer än redo att ta emot vårt lilla ägg i morgon. Så nervös, har ALDRIG varit gravid under dom här 2 åren vi försökt. Hoppas verkligen att det går vägen.
Ursäkta att det blev lite frågeställningar mitt i svaret till dig Pitebo.
Hej!
Vi gjorde vår första ivf i oktober och har nu 36 dagar tills vår lilla tjej är här!
Man kan få rosa flytningar/blöda lite av lutinus. Det var dom väldigt tydliga med så att man inte tog ut det värsta direkt.
Jag tog ett första test efter 7-8dagar och sen ett test till på själva testdagen
Jag ska hålla alla tummar!