Kära lilla Striges. Det kanske är dags att ta del av uppdaterad information och inte kvällsblaskor eller sådana som pekar på studier som är så illa genomförda så det är pinsamt..
Och vart är du ute och snurrar om du påstår att lchf inte får diabetiker att dra ner eller helt sluta med sina insulinsprutor och övrig medicinering? Jag som ätit lågkolhydrat kost nu i 3 år undrar lite lätt när det farliga ska komma? Och de 15 st som jag hjälpt komma igång med denna kosthållning också, varav 5 st inte ens har behövt gå ner i vikt. Hur kan du påstå att äta ren mat utan tillsatser och skippa sådant man inte är gjort för att äta som mjöl etc är nått dumt? Ta o läs lite på
kostdoktorn.se så du iallafall kan få lite grund på nytt tänk.
Och vet du vad cancerceller får sin huvudnäring ifrån? Jo just ja kolhydrater.
Vad äter de som äter lchf eller liknande kost? Just ja, ytterst lite kolhydrater.
Vad gör kroppen av protein och fett? Glukos va det ja. DET som hjärnan behöver och kroppen behöver, och som inte är kompatibelt med cancerceller och höjer inte blodsockret om man låter kroppen göra så, så inte kroppen behöver skicka ut insulin som är fettlagrande.
Nu handlar inte denna tråden om det men kom med lite relevant och inte total okunskap och floskler eller idiotiska meningar som lchf är för latmaskar som inte orkar träna? Så om man nu inte orkar träna då? Eller ens vill det. Nu tränar ju jag rätt mycket nu för att det är kul. Men de 30 kilona jag gått ner skedde bara igenom kost. Träning är för kropp, inte viktminskning. Men verkar svårt att kunna banka in lite vett och sunt förnuft i en trångsynt gammaldags hjärna. Påminner om mig för ett par år sedan. Men vet du vad. Man kan va öppen för att ta in ny uppdaterad information så kanske man lär sig nått på vägen.
Själv blev jag av med alla allergier och alla magbesvär och sömnproblem mm och som sagt mina 30 fina kilo jag fått på livsmedelsverkets härliga kostråd.
Om 30 år så kommer folk titta tillbaks på denna tid och undra hur fan kunde vi låta det gå så långt.
Men fortsätt du hjärna tills du blir en 45-50 och hoppas på att du inte får diabetes eller nån annan hjärtkärlsjukdom. :) Kram på dig