• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Anonym (#14)
    EvelinasSyster skrev 2012-03-28 09:46:20 följande:
    Tog ett par veckor innan jag verkligen såg resultat och man får ju inte glömma att det också är 10 kilos skillnad mellan bilderna som självklart gör en hel del Men det är faktiskt först nu som det i princip inte blir någon skillnad alls när jag slappnar av magen när jag står upp så det är några månaders jobb för det. Men det tajtades avsevärt på några veckor för mig i alla fall
    Jag har försökt göra plankor men det är så tråååååkigt. Sen jag börjad ta tag i mina sista 3-4 kilon för 6 veckor sedan har jag tappat flera cm på kroppen men magen putar fortfarande. Jag har liksom den där "fettpåsen" fram som du hade på första bilden, och den försvinner inte hur mycket jag än drar in magen.

Jag visade dina bilder för min man och han sa åt mig att sluta lata mig om jag ville ha platt mage, så nu kommer han att jaga på mig på kvällen när bebisen har somnat
  • Nostalgitripp
    EvelinasSyster skrev 2012-03-28 09:46:20 följande:
    Tog ett par veckor innan jag verkligen såg resultat och man får ju inte glömma att det också är 10 kilos skillnad mellan bilderna som självklart gör en hel del Men det är faktiskt först nu som det i princip inte blir någon skillnad alls när jag slappnar av magen när jag står upp så det är några månaders jobb för det. Men det tajtades avsevärt på några veckor för mig i alla fall
    Jag har gått ner 11,1kg nu och väger ungefär 5.5kg mindre än innan jag blev gravid. Då hade jag platt mage men nu har jag det inte så det borde gå att få magen platt bara genom träning. :) Men ska ändå gå ner några kilo till + träna mycket mage så det går lite snabbare. ;D
  • EvelinasSyster
    Anonym (#14) skrev 2012-03-28 09:50:20 följande:
    Jag har försökt göra plankor men det är så tråååååkigt. Sen jag börjad ta tag i mina sista 3-4 kilon för 6 veckor sedan har jag tappat flera cm på kroppen men magen putar fortfarande. Jag har liksom den där "fettpåsen" fram som du hade på första bilden, och den försvinner inte hur mycket jag än drar in magen.

Jag visade dina bilder för min man och han sa åt mig att sluta lata mig om jag ville ha platt mage, så nu kommer han att jaga på mig på kvällen när bebisen har somnat

Haha jag vet att det är tråkigt! Jag brukar ställa mig i planka under reklamen när jag kollar på tv på kvällen, perfekt tidsfördriv under trökreklamen Haha det är alltid bra att ha någon som jagar på en!!
    Nostalgitripp skrev 2012-03-28 09:54:46 följande:
    Jag har gått ner 11,1kg nu och väger ungefär 5.5kg mindre än innan jag blev gravid. Då hade jag platt mage men nu har jag det inte så det borde gå att få magen platt bara genom träning. :) Men ska ändå gå ner några kilo till + träna mycket mage så det går lite snabbare. ;D
    Bra jobbat (exakt samma siffra som jag gått ner nu för övrigt )!Efter barnafödande ska ju plankan vara kanonträning säger dom som vet så det tror jag absolut på  

Lycka till bägge två Solig   
    ~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Border
    EvelinasSyster skrev 2012-03-28 09:16:44 följande:

Plankan! Världens bästa grej (googla om du inte vet hur man gör! ), den suger in hela magområdet för det stärker även de inre magmusklerna. Först är det sjukt jobbigt, jag började med 3x15 s (ungefär, minns inte riktigt) några gånger i veckan och sedan utökade jag vartefter jag blev starkare. Står nu 60-90 sekunder per intervall istället, roligt att känna hur mycket starkare man blivit och framförallt skönt att man kan slappna av magen när man står upp utan att se ut som man är gravid i 6:e månaden
    Tack, tack, tack!!!!!! Jag vet vad plankan är
  • Anonym (#14)
    EvelinasSyster skrev 2012-03-28 09:58:05 följande:
    Haha jag vet att det är tråkigt! Jag brukar ställa mig i planka under reklamen när jag kollar på tv på kvällen, perfekt tidsfördriv under trökreklamen Haha det är alltid bra att ha någon som jagar på en!!
    Bra jobbat (exakt samma siffra som jag gått ner nu för övrigt )!Efter barnafödande ska ju plankan vara kanonträning säger dom som vet så det tror jag absolut på  

Lycka till bägge två Solig   
    Jag tror jag tycker det är tråkigt för att jag är dålig på det också. Efter graviditeten så har jag ingen bålstyrka alls. När jag bär mitt barn som nu väger runt 9.5 kilo ser jag ut som en ostbåge (kan inte stå med ryggen rak utan hänger på höfterna). Jag VET att jag måste träna både mage och rygg. Jag springer nu och märker att midjan blivit mer markerad men mitt fram är det fortfarande putigt. Ska börja redan i kväll. Ska ta före och efterbilder på magen också så man kan jämföra.
  • EvelinasSyster
    hallonfot skrev 2012-03-28 09:59:26 följande:
    Tack, tack, tack!!!!!! Jag vet vad plankan är
    Bra, då är det bara att köra! Ge inte upp, tar en stund innan man ser resultat men åh vad skönt det är att slippa gå och dra in magen jämt!
    ~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Göteborgsbruden

Plankan funderar jag också på men känns inte så meningsfullt med allt skinn på magen, lär ju inte se skillnad ändå Men det skadar kanske inte att köra ändå iofs, magmuskler är ju inget dåligt precis

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Anonym (#14)

Sådär. Nu körde jag 5 * 20 sek. Jäklar vad jobbigt det var mot slutet. Men det kan ju bara bli bättre!

• Border
    EvelinasSyster skrev 2012-03-28 10:08:59 följande:
    Bra, då är det bara att köra! Ge inte upp, tar en stund innan man ser resultat men åh vad skönt det är att slippa gå och dra in magen jämt!

Ja, jag längtar verkligen efter att slippa dra in den! tack, snälla, för tipset!
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.