• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Anonym (kakan)

88 kg till mina 163 cm.

63 kg dvs 25 kg lättare. Men jag har fortfarande minst 5 kg kvar att tappa (helst 10 kg).

Jag har gått ner med träning och nyttigare mat.  
  • Anonym (Lisan)

Gick ner totalt 27 kg förra året :) Har dock gått upp lite som måste bort igen, men det går nog bra, tack för en inspirerande tråd! :)

85 kg

58 kg 

• DizNick

Here we go! Vikterna är 75 på "tyngsta bilden"  och 67.7 kg på "lättaste" bilden. 12 kg till ska bort! Och nu behövs en spark i röven på mig själv:) Mammaledig och inte så mycket egen tid att träna, men blir PW och löpning på kvällar!

Min hållning ska vi inte ens prata om! Vet att jag står supersnett och är sne i kroppen;)

• Nikhita

Duktiga ni! Superfina!

Anonym (kakan) skrev 2012-04-17 04:27:27 följande:

88 kg till mina 163 cm.

63 kg dvs 25 kg lättare. Men jag har fortfarande minst 5 kg kvar att tappa (helst 10 kg).

Jag har gått ner med träning och nyttigare mat.  
    Anonym (Lisan) skrev 2012-04-17 04:47:12 följande:
    Gick ner totalt 27 kg förra året :) Har dock gått upp lite som måste bort igen, men det går nog bra, tack för en inspirerande tråd! :)

85 kg

58 kg 

DizNick skrev 2012-04-17 08:50:59 följande:
    Here we go! Vikterna är 75 på "tyngsta bilden"  och 67.7 kg på "lättaste" bilden. 12 kg till ska bort! Och nu behövs en spark i röven på mig själv:) Mammaledig och inte så mycket egen tid att träna, men blir PW och löpning på kvällar!

Min hållning ska vi inte ens prata om! Vet att jag står supersnett och är sne i kroppen;)

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Göteborgsbruden

Har ju lagt in bild i början av tråden men bjuder på 2 andra också. Tänk er att tjejen längst ner i sina träningskläder kan springa 4 km utan problem nu(nybörjar på löpning än så länge ), kunde jag aldrig tro med tanke på var jag började. Väger 137 kg på första bilden, hade då gått ner 8 kg från högsta vikt och längst ner kring 80 kg.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • smulan5
    Anonym skrev 2012-04-16 12:45:00 följande:

Min före och under  tiden bild. Det är 9 veckor, 7 kg och mycket träning mellan bilderna.

Tack för kommentarerna om min bild. Kul att kunna inspirera andra (och i ärlighetens namn känns det ganska skönt att få höra att man gjort ett bra jobb ). Till er som undrar så ligger det förstås hårt arbete bakom de 9 veckorna. Jag åt LCHF under tiden (gör ff) och tränade ca 3-4 dagar i veckan på gym eller joggade. Så plankan, plankan, plankan, varje kväll, det gör underverk för magmusklerna och tar inte så lång tid, för mig ca 10 min. Om man inte kan ta sig till ett gym finns det massor av övningar man kan göra hemma, googla. Det jag tycker är viktigast när man bestämmer sig för att gå ned i vikt är att man verkligen bestämmer sig att nu jävlar ska jag lyckas och att man är benhård med kosten (skriv gärna upp vad du äter, det gör jag) och att det är viktigt att röra på sig samtidigt. Det kommer bli jobbigt i början men det blir lättare med tiden. Jag har läst någonstans att det tar ca 3 veckor att anamma en ny vana. Lycka till till alla som försöker gå ned i vikt, you can do it!

Till er andra som också lagt upp före/efter bilder vill jag säga Bra Jobbat   

Här är en sida som jag tycker är grymt inspirerande:  http://fukcyeahbeforeandafters.tumblr.com/archive/2012/1
  • Anonym (frugan)

Ni är HELT fantastiska! Jag har några ständiga kg jag vill bli av med och laddar för tillfället för att ge mig ut på en löprunda, kunde inte ha hittat denna tråd vid en mer lämplig tidpunkt.

Jag har i några år slagits mot kroppens trivselvikt, just nu väger jag 56 kg och är 154 lång. Jag vill ner till 50-51 för då fungerar kroppens funktioner (väger jag mindre tappar jag mensen) samt att jag ser hälsosam ut och fortfarande har kvar mina kurvor, vilka jag ääälskar. Glad Men vad svårt det är när kroppen inte vill ställa om och gå med på viktminskning! Tränar mkt, fem-sex ggr i veckan. Då kör jag löpning, intervaller kondis/styrka, går på pass, låååånga pw... Jag är även massör och massageterapeut så emellanåt får jag mkt statisk träning för benen (man jobbar mkt i utfall) samt armar... Vägde 47 kg för några år sen och då tränade jag slaviskt och åt slaviskt, enda gången jag lyckats hålla vikten konstant men då så jag mer sjuk ut, tappade hår samt hade inget liv för jag var tvungen att planera kost och träning och leva efter detta utan att vika en tum. Vill kunna kombinera idag, så jag sänker mina krav en aning för att liksom LEVA LIVET samtidigt! Jag har en taskig ämnesomsättning, den har jag kollat upp. Ligger precis inom gränsen för vad som är normalt. Så jag har ett taskigt utgångsläge. Men det är iaf inte struma, det vore värre.

Matmässigt så äter jag inte så mkt kolhydrater, kapar inte allt för det tror jag inte på. Jag har tidigare provat det och blev dum i huvudet. Kroppen behöver kolhydrater och hjärnan likaså...  Min svaga punkt är kvällarna. Ge mig gärna tips på vad ni gör för att inte små-äta om kvällarna! Jag vet att det är min stora bov!

Ska försöka ta ngn bild, kanske kommer det ut här ngn gång i framtiden när jag fattat lite mod...  

Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.