• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • cff

Älva - jo bruttolöneavdrag gäller även vård utomlands (jag har kollat och dubbelkollat). Men om FK betalar är det ännu bättre.
    Klart du skall stanna kvar i tråden :) 

• Kattflickan

CFF: intressant att vissa kommuner godkänner bruttolöneavdrag men inte andra.

• cff
    Kattflickan skrev 2013-01-06 23:12:38 följande:
    CFF: intressant att vissa kommuner godkänner bruttolöneavdrag men inte andra.
    Det verkar som en trend att börja med det nu (flera har beslutat om det i år). Argumentet är hela tiden detsamma - att man vill vara en attraktiv arbetsgivare. Jag tror att detta kan vara drivet av privata företag som erbjuder ögon-laser - de verkar vara så att de lobbar mot kommunerna för detta för att gynna antalet ögonlaseroperationer.  
  • Vi 5

MsBoring, glömde ju svara dig den 3 januari, tack för din input om att sätta tillbaka två ägg, gulligt av dig att svara! Hur går det för dig? Tänker på dig och din långa sprejning, måtte det bara ge utdelning denna gång!

Anne, det låter ju jättelovande med din stigande temp När det gäller trifasisk kurva så menade jag att den när som helst efter just den 8onde dagen efter äl kan stiga (men jag kan minnas fel, det kan vara 7e eller 9e med) och om den som sagt fortsatt ligger högt i flera dagar så att det blir som en tredje platå så kalas det trifasisk. Att det är först därefter är för att det brukar vara så att implanteringen sker ca 8-10 dagar efter äl, det verkar också vara mest gynnsamt. Man kan inte jämföra med implantering vid IVF då fler faktorer ju är inblandade. Fast eg sker implanteringen mer kontinuerligt om jag fattat rätt.Varma kramar till dig och jag tänker att du behöver en extra kram med energi Hjärtaefter de bedrövligt okänsliga inlägg som skrivits. Det tog energi från mig, så jag bara föreställa mig vilken energi det tagit från dig.     

• Vi 5

Älva, vad roligt att du med tempar, jag ska kolla lite senare på din kurva! Jag har också haft trifasiska kurvor vid graviditeter, men ganska många gånger utan. Även jag funderar på progesteronet eftersom mina tempar skiljer sig mer åt mellan äl och bim nu än tidigare.

mba, åh nej så tråkigt med negativt test! Det låter iaf bra att du planerat så noga inför nästa IVF. Hoppas det kan hjälpa dig att hålla modet uppe!   

• MissBoring

Tack det går bra. 5:e sprutan satt idag å blodprov och ett vul (pånmitt eget initiativ) imorgon så då får vi ju en hint om vad som sker! Trodde sprayens vallningar skulle ge med sig när jag nu dragit ner den och börjat spruta men det håller i sig. Kommer nog aldrig förstå mig på det här med IVF och vad som händer i kroppen men det gör inget å inte vallningarna heller egentligen, lite att stå ut med när jag tänker på vad resultatet ska bli

Kram

• Tuvalina

Heja MissB! Hoppas det blir ett bra VUL idag!

Vi4, tror dessvärre att den stigande tempen hade med stress att göra... Idag ÄL +11 neg test.

Cff, jag håller med dig att det är fruktansvärt orätt att det ska vara så ang bruttolöneavdrag och Söderhamns kommun skulle verkligen behöva få sig en tankeställare. Kanske skickar jag något till dem, en broschyr och ett litet brev när jag slutat där... ska sluta nu och börja jobba in om landstinget istället. Tror inte de är något bättre på att ta hand om sin personal. Nu ska ju vi göra äggdonation så vi får förhoppningsvis hela behandlingen betald via F-kassan.

Älva, stanna gärna kvar här i tråden!!

• germany

Jag fick också nej till bruttolöneavdrag (har i och för sig privat arbetsgivare).
    Tyvärr så var jag nog dålig att själv tala om att företaget inte förlorar något på det hela, men jag fick till svar att då företaget var på väg att växa och utbyggnad skulle ske så ville dom inte i den vevan säga ja till mitt önskemål. Jag orkade inte argumentera utan accepterade deras svar då jag vet att det ändå skulle vara svårt att få dom att ändra sig. Min man arbetar på en stor arbetsplats och vi pratade lite smått om att höra oss för på hans jobb, men det blev aldrig av. Men det öppnar verkligen upp till attt orka med ekonomiskt då det ändå handlar om tusenlappar som vi kan spara. Lycka till ni som kommer att jobba för att få denna förmån.

Miss B - Redan kommit så långt i sprutdagarna! HÅller tummar för ditt vul idag. Heja folliklar Glad

• MissBoring

Tack ska ni ha. Känns spännande idag fågad igår om sambon va lite spänd inför idag? Äh.. näe det är ju en rutinkontroll!? Njae.. det ä ju nu vi kan se hur många folikar som är på gång och att ingen redan skenat iväg. Jaha.. ja mn det har ju varit bra dom andra gångerna så det räknar jag ju med nu också. önskar jag kunde va lite mer så

Jag fick också avslag från arbetsgivaren. Jobbar på ett ganska stort privat företag men icket =\

Ha en bra dag alla!

• Vi 5

Och så säger jag god morgon via mobilen, jag blev utloggad från Fl när jag nästan var klar med ett långt inlägg i går kväll med kommentarer till er alla (och just hade markerat det för att säkerhetskopiera innan jag skickade så poff försvann allt) trist! och sen kom jag inte in via datorn igen heller, plus att det blev försent att återskapa allt, så jag återkommer med kommentarer till er alla. Ha en fin dag!