mba12 skrev 2013-05-20 22:55:09 följande:
Tack tjejer för kommentarer, kommer resa mig upp igen.
Germany, Du har rätt om kanske min kropp inte är i balans för att ta hand om ett foster men
jag vet faktiskt inte vad jag ska göra mer!?!
Jag har kört med special diet och massor av olika vitaminer och mineraler + DHEA + kortison i olika perioder när det behövs i mer än 1 år nu! Jag har till och med ändrat på min träningsform eller undvikit det helt periodvis beroende på läget. Och dessutom har jag fått zonterapi/akupunktur behandlingar i ett år som har kostat mig mer än IVF behandling. Finns det nåt jag inte har gjort! Jag är säkert att många har gjort på samma sätt.
Men nu är jag trött så trött ... Jag vet att jag är gnällig nu och jag vet att det finns många som har vart på liknande resa mycket längre än mig ... men det känns inte bra just nu.
Tack att du tar din tid och skriver till mig <3
Kära CFF, hoppas Danmark projektet gick bra i helgen <3
Vilken bra dag du hade idag, det är du värd.
Kram till er alla tjejer
Kära du.....Kan verkligen sätta mig in i den frustration som du känner nu :(
Du har verkligen kämpat och gjort mycket på egen hand för att förbättra chansen att bli gravid, det tycker jag är beundransvärt och något som du har gjort riktigt bra....även om det denna gång heller inte räckte hela vägen fram. Men för oss ska det nog ta ett bra tag innan vi lyckas, verkar det som. Men inte sagt att det är omöjligt, tänk på det när orken sviktar.
Det jag tänkte på är att det mesta som du har gjort för att förbättra dina chanser har du gjort på egen hand. Men du bör kanske börja lägga dina resurser på att få hjälp nu av proffs som kan vägleda dig hur din kropp verkligen mår och hur pass "baby-vänlig" den är. Och du syftar jag mera åt det håll som
Snart Lycklig redan har tipsat dig om, dvs att ta en massa prover för att verkligen se hur din kropp mest då troligt kommer att hantera ett insatt embryo i dig. Om det är så att proverna är alldeles uppåt väggarna så spelar det oftast ingen roll hur fint embryo du än får tillbaka, kroppen vill inte att detta lilla frö ska få klamra sig fast.
Förutom prover så vore det kanske bra om du fick reda på om din livmoder ser bra ut inuti. Börja nysta lite och dra i andra trådar som kanske kan lösa upp knuten i ditt fall. Kanske är det inget konstigt alls med vare sig de prover du kanske kommer att ta eller om du väljer att göra en undersökning av din livmoder, men då kan du i allafall utesluta även dessa funderingar eller så är det där någonstans skon klämmer och du verkligen då har chans att få hjälp av diverse behandlingar & mediciner som läkarna kan ge dig.
Kram får du av mig iallafall, även om den bara hjälper själen en gnutta och inte hela kroppen i det här fallet....