• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • Missne
    Tuvalina skrev 2013-05-29 06:22:34 följande:
    Vi är gravida efter äggdonationsförsök nr 1!! Plus på stickan!! Officiell testdag först på fredag så jag hoppas pluset håller i sig (men du kände ju till det redan). Jag är så glad att jag insåg att jag behövde yngre ägg och jag hade rätt.
    STORT GRATTIS Vad glad jag blir för er skull. Låter som en dröm att det funkade på första försöket.
  • Fiamedbarn
    Tuvalina skrev 2013-05-29 20:09:41 följande:
    Tack!!

Det kostar  lika mycket när man har barn som när man inte har barn. Ca 70 000 kr sammanlagt.
    Tuvalina, men som jag förstått det står landstinget för det om man inte har barn,...men tack för svar i alla fall! Jag får kolla upp det där lite närmare. Låter i alla fall helt fantastiskt
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn

Eller så var det så att man inte fick det över huvud taget när man redan har ett barn. De sa till mig att det inte var möjligt eftersom att jag har en son redan i alla fall.

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Tuvalina

Tack! Nu verkar det dock lite osäkert allt. Testade i tisdags med testlagret, har testat sen i söndags och fram till i tisdags så ökade det fint och blev starkare men i dag ruvardag 13 så verkar det stå stilla. Officiell testdag i morgon. Kräks nästan av nervositet...