Karolina75 skrev 2013-08-14 11:02:39 följande:
Å vad tråkigt att höra! Det känns ju lite som att man griper efter halmstrån... Jag kör lite parallella spår just nu med både sjukhuset och privatläkare (som samarbetar med Falun). Har inte bestämt mig ännu för om vi ska göra ivf och om vi isåfall ska gå privat eller inte. Ang dhea sa läkaren på sjukhuset att det inte fanns tillräckligt med studier i dagsläget för att de skulle skriva ut det eller ha några synpunkter på om man åt det ändå. Kliniken i Falun sa att de gjorde en pågående studie och att det såg ut som att ungefär 50% fick bättre värden, men att de för den skull inte visste om de bättre värdena föranledde fler graviditeter. Studien var inte heller avslutad. Hur som helst så märker man ju skillnad i kroppen när man äter dhea. Jag har nu äntligen utslag på äl-testet idag och är enormt tacksam för det! Sådan lättnad! Men shit vilken ägglossningssmärta jag känner. Det gjorde jag förra månaden också. Det känns som jag vill kura ihop mig till en liten boll och ligga och trycka i ett hörn... Det påminner om menssmärtorna jag hade när jag var yngre, men som jag inte haft på många år nu.
Ja det är verkligen trist att höra OM nu läkarna har rätt? Det vet vi ju inte med 100 %. kanske kommer nya rapporter som visar bättre resultat.Ja man griper ju efter vartenda halmstrån för att öka chansen till graviditet, man får nästan panik, iallafall jag. Men eftersom jag valde att inte äta DHEA pga jag är så rädd för att mensen ska rubbas och jag har inte så mycket tid kvar att vänta eftersom jag är drygt 41 år, kanske gör jag fel som inte tar det? Har samtidigt läst om många som fått oregelbunden och väldigt försenad mens och detta gjorde att jag backade. Jag har helt enkelt inte den där isen i magen att testa och se. Det känns som jag är i en stor kamp mot min egna kropp, jag är i krig mot min egna kropp som gör precis tvärtemot vad jag vill, ibland hatar jag min livmoder, har till och med skällt ut den en gång när jag var ensam hemma och jättedeppig, jag låtsades som min livmoder satt där bredvid mig och jag skällde o skällde tills jag föll i gråt i soffan, min psykolog så att det är bra att få ut sin ilska och frustration, hon gav mig tipset att gå ut i skogen och skrika så högt jag kan, men det känns inget vidare när man har grannar överallt kände jag , men då så psykologen att varför är det okej att skrika av glädje o bete sig allmänt galet om man vunnit mycket pengar, men att det inte är okej att skrika av sorg, och hon har ju rätt tycker jag, känslorna måste ju ut vare sig det är sorg eller glädje. Oj nu svamla jag ut där lite.... Så bra för dig att du fått ägglossning.