• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • Vi 5

Germany, stort, stort grattis till dig och din lilla tjej! Jag har tänkt så mycket på dig! Så skönt att förlossningen blev bra också!
    Ska man vara petig kom Hemulen eg före med sina tvillingDHEA barn Tänk så otroligt att vi vågat stå på oss och att vi lyckats!

Hannah, tack, jag har precis blivit accepterad i den tråden! Jag har inte riktigt haft energi nog att söka, allt har känts osäkert och oroligt. Men jag såg nu att jag ligger 2dagar efter Älva. Ska bara fira min födelsedag i helgen så kommer jag in och hälsar på er sedan

• MissBoring

Vad härligt Germany. Stort GRATTIS! !

• cff

Lite mer ego:

Något verkar jag ha gjort rätt denna gång - även om mina folliklar växer lite väl långsamt (vilket jag ju vet inte är så bra - de mår inte bra av att utsättas för höga doser av FSH under för lång tid).
    Idag fick jag till ett UL lite "vid sidan av" (kommer nog inte kunna få till det någon mer gång på en helgdag :).
    Mina folliklar fortsätter att växa och det i jämn takt (idag var det stimuleringsdag 13):
    1 på 18
    4 på 17
    2 på 16, dvs 7 st som är väldigt nära varandra i storlek!
    Utöver dessa hade jag en på 14 och en på 12.
    Slemhinnan nu 8,9 - den som var en sån katastrof i måndags då den endast var 4 mm på 8:e stimuleringsdagen.

Så nu känns det jättebra! ÄL-spruta imorgon och ÄP på tisdag :)     

• Snart lycklig

Fantastiskt cff!!! Så glad att allt går bra för dig nu. Säg nu till dem att vara försiktiga med äggen, så inget går sönder denna gång. Detta bådar gott. Jag håller alla mina tummar för dig och tänker mycket på dig. Vi får träffas lite längre fram när det passar oss båda. Kramar skickas till dig, bara lite längre upp på gatan........

• Vi 5

Cff, helt fantastiskt resultat så långt! Och spruta i 13-14 dagar är ju inom normalintervallet