• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • ligre

Precis vad jag hade tänkt att skriva....låt Vilhelms pappa mata...för du luktar bara mjölk och självklart vill han ha bröstet före flaskan. Ett tips som jag har hört är att ha en filt el dyl när ni matar(filten ska ha din lukt genom att ha den i sängen när du sover).

• Songbird

Två fikatider tycker jag oxå är en jättebra idé!! Vilken tid blir det på tisdag? Kl 14 som innan eller 15 kanske? Jag kan komma på tisdag, någon mer?

Criwi: Jobbigt med att lära om på nytt! Det är väldigt svårt att veta vad de små vill ibland. Vi har precis kommit på att Idas orolighet på natten beror på hennes mage. Tar man upp henne så rapar hon väldigt och så ligger hon och pruttar massor, men sen blir det tyst...

Trevlig helg allihop!!

• mysan1970

Fröken: Har du försökt med olika nappar till flaskan och olika märken. Min tjej äter bara dom runda, tror det är babino. Sen gäller det att inte skruv åt flaskan för hårt, då kommer inte luft in. Sen för att ta själva flaskan kan du försöka med att nypa på kinderna, det får igång sugreflexerna. Sen gäller det att inte ge upp, prova flera gånger.

Kram Sonja

Våra liv: Tråkigt att du känner så.

• fröken

Vi har testat olika flaskor, o olika storlek på napparna, men inget funkar. Han suger några tag men blir sen arg. Det är alltid hans pappa som matar. Testade pipmugg igår, också det var en flopp, o sen var han så arg att inte ens brösten dög!

• Ulle 74

fröken
    träligt, tja vad kan mer vara fel än flaska, npp och den som matar...
    Temperaturen... fast det tror jag ju att ni redan tänkt på
    Innehåll... har ni testat både med bröstmjölk och ersättning?
    Jag antar att ni testat att ge honom även när han inte är vrålhungrig... det finns kanske lite mer tålamod hos honom då?!

• ligre

En liten fråga tjejer....det skulle bli 13 minusgrader på söndag. Är det någon av er som vet vad som är maxgräns när det gäller minusgrader och utepromenader med liten bebis? På min förskola som jag arbetar på har vi som regel att inte vara ute om det är över 10 minus pga av de små som ej kan röra sig så mycket kan förfrysa sig.
    Trevlig helg alla!

• Ulle 74

Tror inte man behöver vara orolig för att gå ut med bebisen... de ligger väl skyddade i vagnen.
    Är det fuktig luft och mycket blåst kanske man ska stanna inne, men annars så tror jag att man kan gå ut en sväng
    Fast det vore intressant att veta om det finns någon rekomendation

• ligre

Ulle: Vilka tider fanns det för babysång i g:a domprostgården?

• fröken

Har hört att gränsen för att ta ut barnen ligger vid -20...men det kanske är lite kalt, fast å andra sidan, människor lever ju kallare än vi gör här o har barnen i vagn, så det kanske stämmer.

• Ulle 74

Här är info om babysång

Babysång i Gamla domprostgården. För barn upp till 1 år. Sång, musik och fika. Tisdagar 9.30-11.00, 11.00-12.30, 13.00-14.30. Onsdagar 9.30-11.00, 11.00-12.30.
    Anmälan till ledare: Inger Andersson tfn 20 50 68 arb, 13 76 07 bostad. kostnad 200 kr/termin.

www.linkopingsdomkyrka.se/default.asp

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4