• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • viola74

Kommer till fikat!

Fika på tisdag kl 14, vid Hospitaltorget

Maria & Ida
    Nina & Emma
    Marie-Louise & Freja
    Therése & Saga
    Ulle & Samuel
    Maria & Tyra
    Ramesh & Alma
    Malin & Ludwig

• StinaTina

Badhuset har babysim varje tisdag: 10.00 10.30 11.00 11.30 14.00 14.30 och 15.00
    Kostnad 80:- / gång, babysimbadbyxa krävs, ingen föranmälan och vattnet har en temp på 33 grader. Barnet ska vara friskt och väga över 4 kg, vilket inte är något problem för de flesta.
    Låter ganska behagligt med den temperaturen.

Nyss hemkommen från en riktigt trevlig fika börjar jag genast fundera över nästa tillfälle.

Torsdag klockan 15.00. Ska vi träffas på hospitalstorget, då med?
    Vad tyckte ni om Missionskyrkan, ska vi ta det på torsdag också?

Fika torsdag klockan 15.00.
    Nina & Emma.

Jag hoppas att listan blir längre.

Sonja, overallen som jag fick låna är jättebra. När Emma somnade i min famn så kunde jag bara lägga ner henne och dra igen. Helt underbart att inte behöva väcka henne.

• Ulle 74

Nina & Emma.
    Ulrika & Samuel (hoppas vi är friska tills dess)

missionskyrkans fik låter ok

var köper man babybadsimbyxo?
    ungefär hur mkt kostar de?

• viola74

hej trevligt med fika igår det var ju så länge sedan för mig.

badbyxor finns att köpa i badhuset, Nallemaja eller babyprofsen, De kostar ca 140kr.
    Tänk på att de inte läcker ut i benen, Jag köpte ett par och tyckte inte storleken stämde (vikt och ålder) de var för stora men han växer väl i dem.

• soffien

ulle: jag köpte badbyxor till ebba på lindex för 60 kr! tyckte de andra var lite dyra så det var ett bra pris, fanns jättesöta blå med fiskar på, men ebba fick ett par rosa med gula ankor

• fröken

Jag köpte badbyxor på Von Dufva, de kostade 100 kr och är jättebra då man kan reglera storleken vid både ben o mage. Köpte ett par i storlek L till Vilhelm, så han har lite att växa i o de funkar bra.

Vet tyvärr inte om jag kan fika i morron, vi har fått för oss att göra en impulsresa hem till min pappa, och eftersom det är 40 mil bör vi åka vid 15-16 tiden för att kommar fram innan natten. Men, kanske dyker vi upp.

Satt o läste en tidnig i veckan där det stod om att det i Stockholm är barnvagns- o amningsförbud på vissa kaféer. Finns det några såna ställen i Linköping också?

• ligre

Vi kommer på fikat

Nina & Emma.
    Ulrika & Samuel (hoppas vi är friska tills dess)
    Linda & Meja

• Elouise

Ligre, synd att det blev fullt på sångstunden. Men det finns sångstund på måndagar kl. 10.00-10.30 och onsdagar kl 13.30-14.00, dropin och gratis på Storgatan 47.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4