Höstmammor i Linköping Del 4
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Tack Ulle....vilket datum startar det igång. De andra tiderna som fanns var det bara för äldre barn?
Det startar nästa vecka
vet inte vilka tider som var för vilka åldrar men alla barn mellan 0 - 1 år är välkomna.
Ring och prata med Inger hon var trevlig på telefon.
Visst var det någon som frågade om fika på tisdag
vi hänger gärna på kl14 eller 15 spelar oss ingen roll
Enligt BM på föräldrar utbildningen så kan det mycket väl vara ner mot 20 minus grader ute utan att man för den skull behöver sitta inne. Det man kanske ska tänka på är om det är råkallt, om luftfuktigheten är hög. Då blir det så mycket kallare. Sedan är ju frågan vad en annan står ut med.
Fröken, prova olika tider på dygnet. Kanske det går bättre vid en viss tidpunkt. Tydligen så är det en helt annan teknik att suga på nappflaska än vad det är bröstet. Hoppas att ni lyckas snart. Blir han arg så kanske det beror på att det går för sakta, prova med att ha lite mera fart på maten och ta små pauser så han inte kräks.
Fika på tisdag låter jättebra, ska vi säga klockan 14.00 på hospitalstorget?
Ha en trevlig helg.
/Nina
Tack för allt info om babysången.
Mysan, du skrev något om babymassage, har du erfarenhet från någon sådan kurs?
Själv har jag försökt lite hemma, med hjälp av en bok.
Ja ruskigt vad kallt det har blivit.
I går på promenaden hade jag Freja innanför sjalen, kändes extra bra när det var så kallt. Fast det får ju inte vara för halt när man bär i sjal/sele, läskigt om man skulle vurpa.
Fika på tisdag vid 14.00 låter bra för oss.
Ha en god helg allesammans.
Elouise: Jo jag har gått en kurs med Melinda när hon var bäbis, och det var hur bra som helst. Det är hon som har H2O akademin som körde kursen då. Tror att fortfarande håller på med det. I kursen hade hon även lagt in barnolycksfall så man fick lära sig lite om bäbisen te x sätter i halsen osv. Jag kör babymassage rätt ofta med Lovina och hon tycker jättemycke om det. Bla kan man köra vimse vimse spindel på bäbisen. Hum..lite svårt att förklara. Men jag ångrar absolut inte att jag gick. Rekommenderar det varmt.
Varmt ja, det är det inte här. Har varit snöstorm och -8 grader i några dagar nu. Så vi tar oss inte hem till Linköping. Blir här nog i ett par dagar till skulle jag tro. Skulle ju snöa i hela Sverige lät det som. Onödigt att vara ute och köra är det är sånt oväder.
Ha en bra lördag
Kramisar Sonja
Fika på tisdag kl 14, vid Hospitaltorget
Maria & Ida
Nina & Emma
Marie-Louise & Freja
Mysan, det är samma väder här. Vi har fått jättemycket snö, det var upp till knäna på mig när jag skulle hämta tidningen (som inte hade kommit då det inte gick att ta sig fram...) Och då hade vi ca 3 dm förr. Tror att det är mer snö i Åtvid än i stan, det brukar vara så o var så förra helgen.
Oj vad aktiva ni varit, hinner inte läsa allt nu eftersom vi snart får gäster. Igår fick Saga äntligen sin vaccination, hon var extra trött igår, om det beror på det eller ej vet jag inte. MEN, hon somnade vid sju och vaknade först kl. 9:20 med två matpauser. Så länge har hon aldrig sovit förr. Varit inte meningen men hon somnade :) Just nu sitter hon i en fotölj och leker lite så att mor och far kan leka vid sina datorer. Mycket roligare att sitta där än ligga i babygymmet :) Stor flicka! Men man måste ju ha koll för hon har lite svårt för att sitta, glider ner och hamnar i liggläge väldigt fort :)
Ser att ni diskuterat babysång, hade kunnat vara trevligt, men tänkte överlåta sjungandet till Daniel, så inte Saga får lika dålig sångröst som sin mor :)
Trevlig helg!
Jag vill också fika på tisdag:
Maria & Ida
Nina & Emma
Marie-Louise & Freja
Therése & Saga
Tezz80: Meja reagera likadant med att bli extra trött efter vaccinationen...det höll i sig i ca 3 dagar.
Får se om det blir någon fika på tisdag för oss.
..sambon åker på kurs och är borta till fredagkväll, så då har jag lånat in min mamma tis till tors. Skulle det bli någon fika på torsdagar... vilken tid skulle det bli i så fall?
Jag vill också fika på tisdag:
Maria & Ida
Nina & Emma
Marie-Louise & Freja
Therése & Saga
Ulle & Samuel
Fika på torsdgar tycker jag vore trevligt, tid, tja det är fritt fram att önska. Vi kan från 10 på fm