• Anonym (Va?)

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

Hur ska jag göra??

Jag har sökt ett jobb som jag gärna vill ha.... jag är nu kallad på intervju nästa vecka.....superkul.... Jobbet är som socialsekreterare och jag är utbildad socionom... har dock aldrig jobbat som det, fick examen 2009... har haft ströjobb här o där sedan dess... samt småkurser via AF....

MEN

Jag satt inne för dråp under åren 1999-2005....och har därför ett stort hål i mitt CV som de garanterat kommer att fråga om...

VAD SKA JAG SÄGA??

Sanningen eller ska jag ljuga och säga att jag ex varit utomlands? Vad tycker du?         

• Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!
  • MSörensen

Om dem inte frågar så behöver du inget säga men om frågan kommer om vad du gjorde innan 2005 så tycker jag att du ska berätta sanningen.
    Lycka till!!

Och vill även säga att alla människor är kapabla till att döda om man pressats till max!

• Nickipicki
    maaammaaa skrev 2012-03-28 19:57:08 följande:
    Straffad för barnarov och mened iallafall.
    Håll dina egna analyser av dina problem med socialförvaltningen utanför detta, känns bara onyanserat och långsökt. Det är ganska allvarliga anklagelser, som jag tycker kräver rätt mycket förklaring från BÅDA sidorna- innan dina argument ens är värda att lyssna till.

• Anna Paulita
    Anonym skrev 2012-03-28 19:24:44 följande:
    Men gud, oavsett hur mycket misshandel man går igenom så lämnar man, man mördar inte. Då

Fast nu var inte du TS då. Och tråden handlar inte om det. Hon har sonat sitt brott.
  • Anonym (sara)
    Anonym skrev 2012-03-28 19:57:42 följande:
    Naw, visste att folk skulle vara så förstående mot ts när hon är kvinna och blivit misshandlad av sin man. Men hade det varit tvärtom kan jag garantera det låtit annorlunda här inne!!!
    Hur vet du det? Om en människa utsätts för tortyr så kan det slå slint i huvudet, det spelar ingen roll om det är en man eller en kvinna. Jag säger inte att det TS gjort var bra, eller ens rätt på något vis, men det finns omständigheter här.
  • Nickipicki
    Anonym skrev 2012-03-28 19:57:57 följande:
    Jag tolkar det som att om ts blev provocerad tillräckligt att döda sin partner, så kanske hon skulle bli det efter några år på jobbet också?

Det kan man aldrig veta innan. Jag tycker man ska vara ärliga med såna här saker. Risken finns att man ändå får lämna in utdrag ur brottsregistret och då syns det ju ändå, så varför ljuga. Det är som det är, inget som ts kan ändra på nu.
    Nu var det inte så skribenten menade, men visst kan man ha tiolkat det så också. Jag kan tycka att det är ganska taskigt att tänka att TS är kapabel at mörda en person pga frustration-. när TS faktiskt delat med sig av en del av sin historia som jag kan tycka är av en helt annan kaliber än irritation på kollegerna. 
  • Anonym (!!!)

Kommer dem inte be om utdrag från brottsregistret för ett sådant jobba???

• Anonym (Va?)

Jag ska verkligen fundera på detta... intervjun är på måndag....

• Anonym (sara)
    Anonym skrev 2012-03-28 19:57:57 följande:
    Jag tolkar det som att om ts blev provocerad tillräckligt att döda sin partner, så kanske hon skulle bli det efter några år på jobbet också?

Det kan man aldrig veta innan. Jag tycker man ska vara ärliga med såna här saker. Risken finns att man ändå får lämna in utdrag ur brottsregistret och då syns det ju ändå, så varför ljuga. Det är som det är, inget som ts kan ändra på nu.
    Du tycker inte att det är en väldigt stor skillnad på det relativt lindriga hot-och våld som man utsätts för som socialsekreterare, och på det våld som man utsätts för systematiskt varje dag i sitt eget hem när man lever i en sådan relation? Det går inte ens att jämföra.
  • Anonym
    Nickipicki skrev 2012-03-28 20:00:28 följande:
    Nu var det inte så skribenten menade, men visst kan man ha tiolkat det så också. Jag kan tycka att det är ganska taskigt att tänka att TS är kapabel at mörda en person pga frustration-. när TS faktiskt delat med sig av en del av sin historia som jag kan tycka är av en helt annan kaliber än irritation på kollegerna. 
    Jag lägger inte in någon värdering i vad ts är kapabel och inte kapabel till, jag känner inte henne. Man kan tycka synd om henne för det hon gjorde, eller så säger man att det hon gjorde var fel, men i en rättstat så har man rätt att gå vidare efter avtjänat straff.

Jag tycker det är fel att döda, oavsett situation, men gjort är gjort och jag tycker ts ska vara ärlig med det.
  • Anonym
    Anonym (sara) skrev 2012-03-28 20:02:33 följande:
    Du tycker inte att det är en väldigt stor skillnad på det relativt lindriga hot-och våld som man utsätts för som socialsekreterare, och på det våld som man utsätts för systematiskt varje dag i sitt eget hem när man lever i en sådan relation? Det går inte ens att jämföra.
    Läs igen. Jag tycker ingenting. Jag ger en tolkning av en annan persons inlägg.
Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!