• Anonym (Va?)

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

Hur ska jag göra??

Jag har sökt ett jobb som jag gärna vill ha.... jag är nu kallad på intervju nästa vecka.....superkul.... Jobbet är som socialsekreterare och jag är utbildad socionom... har dock aldrig jobbat som det, fick examen 2009... har haft ströjobb här o där sedan dess... samt småkurser via AF....

MEN

Jag satt inne för dråp under åren 1999-2005....och har därför ett stort hål i mitt CV som de garanterat kommer att fråga om...

VAD SKA JAG SÄGA??

Sanningen eller ska jag ljuga och säga att jag ex varit utomlands? Vad tycker du?         

• Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!
  • pingla1991
    Anonym skrev 2012-03-28 19:24:44 följande:
    Men gud, oavsett hur mycket misshandel man går igenom så lämnar man, man mördar inte. Då
    Det där var en onödig kommentar. Människan gör allt för överlevnad. vad vet du? han kanske höll på att slå ihäl TS eller liknande. Kanske inte gick att lämna för att då skulle han förföljt och mördat henne. Det kanske inte heller var meningen att döda honom.

Tycker inte folk ska sitta och säga att TS är en idiot och liknande för vi vet inte hela historian! 
  • maaammaaa

Hmmmm vissa verkar ju vilja ha livet ur vidriga socialarbetare och socialdirektörer. Kanske du borde klanta till det där. De borde ta hissen en våning ner.

• Anonym
    maaammaaa skrev 2012-03-28 19:49:14 följande:
    Hmmmm vissa verkar ju vilja ha livet ur vidriga socialarbetare och socialdirektörer. Kanske du borde klanta till det där. De borde ta hissen en våning ner.

Jag förstår inte alls vad du vill säga nu.
  • Nickipicki
    maaammaaa skrev 2012-03-28 19:49:14 följande:
    Ursäkta??
  • Anonym

Jag hade varit ärlig. Sånt där kommer alltid fram förr eller senare. Vill du verkligen jobba där och vara rädd att de kommer på dig?

• Nickipicki
    maaammaaa skrev 2012-03-28 19:54:42 följande:
    Soc kan konsten att psykiskt bryta ner en person.
    Och för att en person mår dåligt i kontakten med socialtjänsten, så förtjänar socialsekreteraren som har kontakt med denna person-. att bli dödad? 
  • Anonym

Naw, visste att folk skulle vara så förstående mot ts när hon är kvinna och blivit misshandlad av sin man. Men hade det varit tvärtom kan jag garantera det låtit annorlunda här inne!!!

• Anonym
    Nickipicki skrev 2012-03-28 19:55:40 följande:
    Och för att en person mår dåligt i kontakten med socialtjänsten, så förtjänar socialsekreteraren som har kontakt med denna person-. att bli dödad? 
    Jag tolkar det som att om ts blev provocerad tillräckligt att döda sin partner, så kanske hon skulle bli det efter några år på jobbet också?

Det kan man aldrig veta innan. Jag tycker man ska vara ärliga med såna här saker. Risken finns att man ändå får lämna in utdrag ur brottsregistret och då syns det ju ändå, så varför ljuga. Det är som det är, inget som ts kan ändra på nu.
Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!