• Anonym (Va?)

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

Hur ska jag göra??

Jag har sökt ett jobb som jag gärna vill ha.... jag är nu kallad på intervju nästa vecka.....superkul.... Jobbet är som socialsekreterare och jag är utbildad socionom... har dock aldrig jobbat som det, fick examen 2009... har haft ströjobb här o där sedan dess... samt småkurser via AF....

MEN

Jag satt inne för dråp under åren 1999-2005....och har därför ett stort hål i mitt CV som de garanterat kommer att fråga om...

VAD SKA JAG SÄGA??

Sanningen eller ska jag ljuga och säga att jag ex varit utomlands? Vad tycker du?         

• Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!
  • Anonym

vet inte hur gammal du var under åren i fängelse men var du relativt ung kan du ju alltid dra till med att det var "ungdomsåren". att du hade ströjobb, reste etc. 

grattis till att du skaffat dig en utbildning och tagit tag i tillvaron! lycka till på intervjun.  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-28 19:08:05 följande:
    Men syns det fortfarande? Domen kom 1999, det är mer än 10år sen?
    Får man fråga hur det hela gick till? Är det något som går att ha förståelse över om du berättar det tror du?
    Om du ska berätta för dom så måste du nog utveckla det och försöka få dom att förstå vad det var som hände.
    Det som finns i registret stannar väll där.
  • Anonym

De flesta dråp sker väl under inverkan av alkhol. Har du tidigare missbruksproblem?

• Anonym (Va?)

Dråpet var jag som stack kniven i min sambo när han misshandlade mig..... efter 5 års fysisk och psykisk misshandel så fick jag nog....

Eftersom jag stack den i ryggen på honom sa åklagaren att det var uppsåtligt.....  jag var nykter och drogfri....

• Anonym
    Anonym (Va?) skrev 2012-03-28 19:19:00 följande:
    Dråpet var jag som stack kniven i min sambo när han misshandlade mig..... efter 5 års fysisk och psykisk misshandel så fick jag nog....

Eftersom jag stack den i ryggen på honom sa åklagaren att det var uppsåtligt.....  jag var nykter och drogfri....
    Men gud, oavsett hur mycket misshandel man går igenom så lämnar man, man mördar inte. Då
  • YummyMami
    Anonym skrev 2012-03-28 19:24:44 följande:
    Men gud, oavsett hur mycket misshandel man går igenom så lämnar man, man mördar inte. Då
    Nu gjorde hon det och har suttit av sin straff = inget att diskutera
    Blogg om cancer och med tecknade nakenbilder dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
  • Anonym (Va?)
    Anonym skrev 2012-03-28 19:24:44 följande:
    Du har ALDRIG varit i ett sånt förhållande om du kan uttala dig så......
  • Anonym
    Anonym (Va?) skrev 2012-03-28 19:27:40 följande:
    Du har ALDRIG varit i ett sånt förhållande om du kan uttala dig så......
    Det är det jag har. Och man har en spärr. Hade du åkt dit för självförsvar hade jag förstått...men inte dråp.
  • Anonym (Hm?)

Om de frågar kan du väl säga att du genomgick behandling eller rehabilitering under dessa år, att du arbetade med dig själv och att du inte gärna går in på detaljer.

• Krafs
    Anonym skrev 2012-03-28 19:29:07 följande:
    Det är det jag har. Och man har en spärr. Hade du åkt dit för självförsvar hade jag förstått...men inte dråp.
    Snabb att döma? Du har ju ingen aning om varken situation eller förlopp.
Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!