• Anonym (Va?)

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

Hur ska jag göra??

Jag har sökt ett jobb som jag gärna vill ha.... jag är nu kallad på intervju nästa vecka.....superkul.... Jobbet är som socialsekreterare och jag är utbildad socionom... har dock aldrig jobbat som det, fick examen 2009... har haft ströjobb här o där sedan dess... samt småkurser via AF....

MEN

Jag satt inne för dråp under åren 1999-2005....och har därför ett stort hål i mitt CV som de garanterat kommer att fråga om...

VAD SKA JAG SÄGA??

Sanningen eller ska jag ljuga och säga att jag ex varit utomlands? Vad tycker du?         

• Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!
  • AA2012
    Anonym skrev 2012-03-28 21:05:20 följande:
    men sånt går ju att kolla upp och blir man upptäckt som en lögnare så får man ju absolut inget jobb.

Tycker det bästa är att vara ärlig. Sen är det väl inte säkert att man får jobbet för det.
    Dråp är ju en allvarlig förseelse. Jag jobbar själv som enhetschef inom hemtjänsten och jag skulle inte asntälla en som setat i fängelse för dråp, jag anser att det säger något om ens karaktär även om man kan ändras och allt det där, dråp är iaf en allvarlig förseelse och jag skulle inte känna mig trygg med att ha en fd fängelsekund inom hemtjänsten iaf.
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Va?) skrev 2012-03-28 19:19:00 följande:
    Dråpet var jag som stack kniven i min sambo när han misshandlade mig..... efter 5 års fysisk och psykisk misshandel så fick jag nog....

Eftersom jag stack den i ryggen på honom sa åklagaren att det var uppsåtligt.....  jag var nykter och drogfri....
    OJ så jag önskar att jag haft kraften och modet att göra som du gjorde hur fel det än är att döda någon. Dock var det väl knappast för att skulle dö du använde kniven. Du borde haft en bättre advokat.

Och vad gäller den dödes chanser så fick han långt många fler än en andra chans för varje gång hon stannade fast han gav sig på henne.

Jag skulle ta med domen och visa upp när frågan kommer. 
  • Anonym
    Anonym (Svårt att fatta!) skrev 2012-03-28 21:01:16 följande:

Men gud, ingen är mördad! Det är dråp! Vet du ens vad det innebär???
    Är du dum eller? Personen är död på grund av henne, kalla det vad du vill. Det hon gjorde var INTE självförsvar för då hade hon inte suttit inne för DRÅP.
  • Anonym

Troligen kommer de att be om ett utdrag ur belastningsregistret ändå. Så var ärlig. Det tycker jag du ska vara oavsett. Jag rekryterar själv mycket personal och jag hade ALDRIG förlåtit en lögn. Ska vi kunna ha en "relation" som jag tycker man har som arbetsgivare/arbetstagare, så ska full ärlighet råda. De gäller givetvis åt båda hållen.

• Anonym (Svårt att fatta!)
    Anonym skrev 2012-03-28 21:09:05 följande:
    Är du dum eller? Personen är död på grund av henne, kalla det vad du vill. Det hon gjorde var INTE självförsvar för då hade hon inte suttit inne för DRÅP.

Men de betyder ju att man nästan dödat nån.
  • ForReal
    Anonym skrev 2012-03-28 21:05:20 följande:
    men sånt går ju att kolla upp och blir man upptäckt som en lögnare så får man ju absolut inget jobb.

Tycker det bästa är att vara ärlig. Sen är det väl inte säkert att man får jobbet för det.
    Dråp är ju en allvarlig förseelse. Jag jobbar själv som enhetschef inom hemtjänsten och jag skulle inte asntälla en som setat i fängelse för dråp, jag anser att det säger något om ens karaktär även om man kan ändras och allt det där, dråp är iaf en allvarlig förseelse och jag skulle inte känna mig trygg med att ha en fd fängelsekund inom hemtjänsten iaf.
    Härligt med en enhetschef som kan dra alla över en kam utan att ens träffa personer. Men iofs, det känner jag såväl igen från min tid som personlig assistent så det är inga nyheter. Jag är ganska säker på att du har en del fd. fängelsekunder som du så fint kallar dem i din "stab" av anställda som du inte vet om. Tråkigt med en så dålig attityd.
  • ForReal
    Anonym (Svårt att fatta!) skrev 2012-03-28 21:11:42 följande:
    Va? Nej man har dödat någon, men inte överlagt eller så var det indirekt, finns väl lite olika krav på just dråp. Nu förstår jag att du har svårt att fatta :)
  • Astarte
    Nej, det betyder det inte. Det betyder att någon har dödats, men att det finns förmildrande omständigheter.
  • Anonym

Va?!

Tror du dråp är att NÄSTAN döda nån?? 
Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!