• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • cindy03

Beklagar missfallen, vet hur tufft det är.....kram på er tjejer.
    Tog ett nytt test idag på morgonen med morgon urin och den visade svagare än dem igår....så jag utgår från att det var gamla hormoner från förra graviditeten.....
    Så tar vi tjuren i hornen! Har en egen teori och det är att jag går efter min "vanliga ägglossning" som brukar vara mellan dag 8 och dag 14 .... Satsar nu på BIM  30 april  ...
    Självklart gäller det mys större delen av månadern, man vill inte missa ägget nu efter missfallet om mens nu skulle krångla lite med migSkrattande 

• Cricket

Känner precis lika som fler av er så fort man känner lite så springer man in för att kolla om det kommer blod! Är så jävla nojjig! Har ganska mycket molvärk det stramar och sticker och gör nästan lite ont ibland är verkligen livrädd för mf igen.

• Snowflake06

Jag är likadan.. När ska man sluta att oroa sig?! Man pratar om att pasera 12. veckan men jag fick ju reda på MA i vecka 13.. Svårt att slappna av

• Emmiizen
    LillaBibbi skrev 2012-04-06 09:28:43 följande:
    emmiizen. Jag är bara i v 4+4 och har ringt bm och fått tid Roligt att få ett datum att se fram emot!

tack. då ska jag ringa så fort påsken är över och få tid.
    spännande! Så härligt att man har en sån här underbar hemlis, som ingen annan vet än jag o min sambo..
    njuter!!
    Men är ni svullna i magen=?    
  • Snowflake06

Jag är väldigt svullen om magen..vet inte hur länge jag kan hålla det hemligt iaf. Tanken är att jag ska bevara hemligheten i nån månad till. Jag får väl ta fram mina pösiga kläder:)

• LillaBibbi
    Emmiizen skrev 2012-04-06 22:24:23 följande:
    tack. då ska jag ringa så fort påsken är över och få tid.
    spännande! Så härligt att man har en sån här underbar hemlis, som ingen annan vet än jag o min sambo..
    njuter!!
    Men är ni svullna i magen=?    
    Ja, vi tänkte vänta till ultraljudet och berätta.. skönt är att jag älskar att gå i tunikor till sommaren och ha leggings Då kan man nog dölja det ganska bra!

Jag är svullen om magen! Ser ut att vara i 4e månaden.. men det är ju nu i början när tarmarna jobbar för fullt och ibland är man gasig i magen. Det kommer att lägga sig.

Jag kan knappt vänta tills jag får börja känna sparkar.. Hoppas det kommer tidigare denna gången

Har du/ni barn sen tidigare?
  • msmm

Jag plussade i onsdags, beräknat bf ungefär den 7:e december. Lägg gärna till mig på bf-listan. Första graviditeten för mig.

• Amandasmamma08

Mitt BF är uträknat till den 9 december... Detta är tredje barnet för mig och det första barnet, Dottern är oxå ett december barn, Den 11 december är hon född. Sen fyller jag själv oxå år i December, Den 6... Så för min del får knodden i min mage gärna lov att komma i november månad ngn gång, Blir kanske för mkt december kalas annars HAHA :P

• LillaBibbi
    Amandasmamma08 skrev 2012-04-07 11:12:45 följande:
    Mitt BF är uträknat till den 9 december... Detta är tredje barnet för mig och det första barnet, Dottern är oxå ett december barn, Den 11 december är hon född. Sen fyller jag själv oxå år i December, Den 6... Så för min del får knodden i min mage gärna lov att komma i november månad ngn gång, Blir kanske för mkt december kalas annars HAHA :P
    Å vad roligt att vi har samma BF   Det är nr 2 för mig

Hur mår du nu? känner du något speciellt?

Själv har jag lite ömmande tuttar och molande värk i magen men inget illamående *peppar peppar*
Svar på tråden december bebis 2012