• Kaupa Jaur

Oraklet är öppet!

Med en aningens inspiration i tidigare spåtrådar har det allvetande Oraklet öppnat sina sinnen och är nu reda att ta emot dina frågor och undringar om vad det än må vara... Har du frågor om ekonomi? Jobb? Familj? Hem? Dig själv eller andra?

Oraklet vet och oraklet minns - fråga bara på! Dock kan oraklet någon gång svara lite... överraskande. För detta tar jag inget ansvar, ty ödet bestämmer Oraklets svar.

Kliv in i mörkret och ställ din fråga. Om du törs förstås....

• Svar på tråden Oraklet är öppet!
  • NoahLeah
    Kaupa Jaur skrev 2012-04-08 16:41:35 följande:
    Ja, en bostad kommer dyka upp. Oraklet råder dig dock att ha den så kort tid du kan, för den är inte hälsosam för dig.
    Känns som jag blir fast här då.
  • Kaupa Jaur
    Jag skrev 2012-04-08 12:08:27 följande:
    Tack för dit svar, men kan du se något som skulle kunna öka våra chanser att bli gravida "snabbare" på något sätt? =) 
    Ni har för mycket planering ert liv, släpp på kraven utifrån så löser det sig! Kanske ska ni dra ner på det sociala umgänget en period och bara träffa de ni VERKLIGEN vill träffa. Oraklet råder er att klä er i blått strax innan sängdags för ökade chanser.
  • Kaupa Jaur
    Linda4april skrev 2012-04-08 12:26:52 följande:
    Tack för ditt svar. Kommer förlossningen gå bra och kommer jag och min sambo få fler barn i framtiden ?
    Ja, förlossningen går som ni väntat er och ganska snabbt. Fler barn väntar er, du är mycket moderlig så se upp efter förlossningen om ni vill vänta med barn, annars blir du snabbt gravid igen.
  • Kaupa Jaur
    Miss A skrev 2012-04-08 12:27:59 följande:
    Hej! Jag undrar när mitt lill* hjärta kommer att födas och vilket kön det blir?
    Den 19 i månaden står stjärnorna rätt hos dig och en förlossning kan komma igång. Det är en flicka!
  • Kaupa Jaur
    Tiiiiger skrev 2012-04-08 12:34:54 följande:
    Ååh detta lät intressant, verkligen vad jag behöver just nu.
    Kommer jag att hitta ett jobb jag trivs med och vad är det för jobb i så fall.
    Och kommer mitt förhållande klara krisen och är min sambo rätt man att skaffa bran med?
    Kommer jag att bli lycklig?

:)
    Ja, du kommer hitta rätt jobb men det dröjer ännu ett tag. Jobbet du blir erbjuden ligger nära ett strömstarkt vattendrag, en bredare älv eller å. Du kommer arbeta i en bransch du aldrig varit i förr, men du kommer också stortrivas. Du klarar krisen, men dina tvivel kring din sambo har sina skäl. Han är inte fel man att bli pappa, men fråga dig själv en extra gång vad du vill - du vet redan svaret. Lycklig kommer du att bli och vara lång tid framöver!
  • Kaupa Jaur
    Esco skrev 2012-04-08 14:01:50 följande:
    Jag är gravid med första barnet och undrar om du kan se i vilken vecka jag kommer att föda samt om förlossningen kommer att gå bra?
    I vecka 35 kommer en föraning om förlossning, men det dröjer till v. 36 innan barnet kommer. Det går bra för dig, men du blir rejält uttröttad. Se till att ha med dig mycket blodsockerhöjande gott i väskan!
  • Kaupa Jaur
    gink skrev 2012-04-08 14:04:19 följande:
    kommer jag utveckla en depression till eller har det vänt? kommer jag hitta ett nytt jobb innan min mammaledighet är slut och inom vilket yrke?
    Oraklet ser sorg runt dig, din depression beror på ett obearbetat trauma du trängt undan. Fundera på din barndom, men se till att ha stort socialt umgäng under tiden. Du kommer inte att falla ner lika djupt i en svacka som du gjorde sist, däremot är det lite ostadigt ett tag för att senare stabilisera sig. Något jobb ser Oraklet tyvärr inte, däremot har du stora chanser att få erbjudande om ett litet extrajobb vid sidan av.
  • Kaupa Jaur
    3 barns mamman skrev 2012-04-08 16:21:15 följande:
    Tack för svar.. kan du svara på om förlossningen kommer ta lång tid eller om det kommer gå fort?
    Förlossningen kommer ta cirka 5 timmar.
Svar på tråden Oraklet är öppet!