• Kaupa Jaur

Oraklet är öppet!

Med en aningens inspiration i tidigare spåtrådar har det allvetande Oraklet öppnat sina sinnen och är nu reda att ta emot dina frågor och undringar om vad det än må vara... Har du frågor om ekonomi? Jobb? Familj? Hem? Dig själv eller andra?

Oraklet vet och oraklet minns - fråga bara på! Dock kan oraklet någon gång svara lite... överraskande. För detta tar jag inget ansvar, ty ödet bestämmer Oraklets svar.

Kliv in i mörkret och ställ din fråga. Om du törs förstås....

• Svar på tråden Oraklet är öppet!
  • Kaupa Jaur
    Jag skrev 2012-04-24 12:31:00 följande:
    Bär jag ett barn i magen?
    Oraklet ser tyvärr inget barn.
  • Justmee84
    Kaupa Jaur skrev 2012-07-23 15:36:26 följande:
    Tro det eller ej - dina pojkar kommer fylla år dagarna efter varandra. Den ena den nionde och den andra den tionde! Förmodligen blir de födda i skyttens tecken. Pappan till pojkarna kommer vara en gammal skolkamrat till dig från din lågstadietid, en kille du inte la märke till då, men som lagt märke till dig i många, många år.....
    Glad  kan du se vilket år dessa pojkar föds?
  • Kaupa Jaur
    Connecting skrev 2012-04-30 19:12:23 följande:
    Fan då.. Är det en snabb död eller kommer jag ligga och lida ensam länge där  vid stegens fötter?
    Du kommer inte att vara ensam vid händelsen, en person som försökt få dig att inte klättra upp kommer att försöka rädda dig, förgäves. Din envishet och otroliga självständighet som tagit dig fram genom livet kommer bli ditt fall, bokstavligen....
  • Kaupa Jaur
    Trixie skrev 2012-04-30 19:14:24 följande:
    Spännande det  här :) Här kommer min fråga. När kommer jag att bli gravid? Detta är mitt hjärtas innerligaste önskan..
    Du kommer att bli gravid i anslutning till din egen födelsedag, då är chanserna stora!
  • Kaupa Jaur
    stadiljus skrev 2012-05-06 08:57:50 följande:
    Tack för ditt svar angående min skyddsängel. Vet inte vem det är ännu men har en annan gissning, kanske kommer jag aldrig få veta heller. 

Vet inte om du svarar på sånt här men min nyckelknippa har försvunnit nu i helgen. Tror att min sambo tog den för att låsa upp i källaren och sätta igång vattnet eller hämta något när vi var i stallet. Kan du se var den är? Har kollat igenom en del kläder som han kan ha haft på sig men inget napp ännu...   
    Oraklet anar att nyckelknippan nu är tillrätta, men om den inte skulle vara det: titta nära mikron!
  • Kaupa Jaur
    agapilinda skrev 2012-05-06 09:02:39 följande:
    Hur kommer det gå i min relation? Ekonomin och jobbet?
    Familjen?
    Det kommer svaja, men ni har mycket att bygga på. Oraklet råder att ni inte binder upp er på lån eller gemensam egendom alltför mycket, då det blir känslomässigt tungt att ta reda på om ni skulle välja skilda vägar. Du får en rejält förbättrad ekonom under nästa år tack vare ett nytt jobb där du avancerar snabbt. Angående familjen så ser Oraklet att den utökas, men inte med en bebis utan med ett större barn. Familjehem eventuellt.
  • Kaupa Jaur
    agapilinda skrev 2012-05-06 09:04:00 följande:
    Har även slarvat bort ett kors, vet du var det är?
    Någon har skojat med dig och gömt korset, men sedan själv glömt bort detta. Hör med en vän med kort hår, den personen vet var korset är om man tänker efter!
  • Kaupa Jaur
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-16 09:03:13 följande:

Vilken vecka kommer min pojke att födas ?
    Kommer det bli en lätt eller jobbig förlossning?
    Kommer min sambo någonsin fria till mig ? Isf långt fram eller inom en snar framtid?

Tacksam för svar !!        

I vecka 33 ploppar han ut, det blir en lätt förlossning för dig men för din pojke blir det en aning kämpigare med att hålla värmen. Din sambo kommer inte att fria till dig av blyghet, trots att han vill! Oraklet råder dig att smussla in lite bröllopstidningar och annat på en plats där han vistas ifred, då ökar chanserna till att han vågar!
  • Kaupa Jaur
    Annie4004 skrev 2012-07-23 09:25:02 följande:
    Vi bor i Väderstad och vår katt Simba försvann den 17/7, han är vit med svarta prickar, kastrerad och id-märkt. Kan du se var han är?

Oraklet ser en lada, men inte en vanlig bondlada utan en numera ombyggd lada. Ladan fungerar som något slags butik eller utställning idag. Där har Simba tagit sig in när han blivit skrämd och sedan blivit matad och stannat kvar. Oraklet tror inte att Simba är medveten om vägen hem då han blivit flyttad med bil av en människa som ovetandes om hans märkning tog för givet att han hörde hemma vid ladan. Sök sådana byggander så är chansen stor att någon sett Simba!
Svar på tråden Oraklet är öppet!