• Kaupa Jaur

Oraklet är öppet!

Med en aningens inspiration i tidigare spåtrådar har det allvetande Oraklet öppnat sina sinnen och är nu reda att ta emot dina frågor och undringar om vad det än må vara... Har du frågor om ekonomi? Jobb? Familj? Hem? Dig själv eller andra?

Oraklet vet och oraklet minns - fråga bara på! Dock kan oraklet någon gång svara lite... överraskande. För detta tar jag inget ansvar, ty ödet bestämmer Oraklets svar.

Kliv in i mörkret och ställ din fråga. Om du törs förstås....

• Svar på tråden Oraklet är öppet!
  • Kaupa Jaur
    Holmqvist skrev 2012-04-21 19:32:23 följande:
    Hej!

Idag plussade jag....tror knappt att det är sant. Är det verkligen sant? Kommer allt gå bra? 
    Tacksam för svar! 
    Oraklet ser en framtid med ett friskt och springande barn, men om det är detta barn eller ett annat kan inte ges svar på. Oraklet ser dock att du har en omedveten kontroll över din befruktning och tror starkt på många graviditeter för din del!
  • Kaupa Jaur
    Jordubbenröd skrev 2012-04-21 19:33:59 följande:
    Det är lite små roligt med sådana här trådar... 

Jag frågar, men är beredd att ta det med en nypa salt!;)

Vilket kön är det på bebisen?

När kommer jag föda?

Hur många barn kommer vi få?

Vart kommer vi bo i framtiden? Kvar i Sthlm? så som täby, eller kommer det vara någon annanstans?

Många frågor på en gång

Tacksam för svar!=) 
    Oraklet tror på en pojke som föds på ett datum med två lika siffror i, månad oklart. Du får tre barn, och ni flyttar till utkanten av Stockholm men inte överdrivet långt från Täby. Ni planerar att köpa en bostad, men ångrar er i sista sekunden och hittar av en slump ett ännu bättre boende som tilltalar er.
  • Kaupa Jaur
    lycka 4 skrev 2012-04-21 19:49:24 följande:
    Å mig :(
    Oraklet bugar sig, skriv igen tappra Lycka!
  • Kaupa Jaur
    Nilssons skrev 2012-04-21 19:51:56 följande:
    Du missade även mig gör ett nytt försök

Vilket år och månad blir jag gravid

Kön

Antal barn

Kommer barnet/barnen vara friska

Ekonomi

Jobb

2015, i oktober. Det är två pojkar och efter dem vill du inte ha fler barn. De kommer må alldeles utmärkt, din ekonomi får en djup spricka i november i år, men du fixar till det. Sänk ambitionerna på julen så räcker pengarna som du tänkt! Jag ser ett jobb på en plats där du gärna vistas, för du har ett kärleksminne därifrån!
  • Kaupa Jaur
    CML skrev 2012-04-21 19:58:16 följande:
    Stannar pyret i min mage?
    Oraklet ser en graviditet i september i år, men om det är samma eller inte är lite suddigt. Helt klart är dock att barnet är friskt och att du bör ta hand om dig själv och unna dig lite mer vila i vardagen - försök släpp pressen.
  • Kaupa Jaur
    Schrewelius85 skrev 2012-04-21 20:26:11 följande:
    Kan du se hur jag ska bete eller göra för att lyckas charma och få tillbaka barnens pappa igen? Vad vill han liksom att jag ska göra. Han är en dålig talare ;)
    Dina barns pappa har känslor för dig som han inte vill erkänna, både bra och dåliga. Han är rädd för dina krav på honom, och känner sig inte tillfreds med att stå i centrum. Oraklet råder dig att inte ge upp försöken, för det finns goda chanser att ni blir ett par igen, men då måste du under en period låta honom styra. Oraklet råder också att ni tillbringar mycket mer tid än tidigare med att vara tillsammans bara ni två eller med barnen, skippa parmiddagar och att träffa kompisar ofta. Oraklet håller tummarna!
  • Kaupa Jaur
    Mirabelle01 skrev 2012-04-21 21:41:27 följande:
    Vad kommer att hända med mig och min nya kärlek? Det finns många komplikationer, vi bor långt ifrån varandra, bla. Han verkar ha fått panik. Älskar han mig? Kommer vi få varandra och bli lyckliga tillsamnans?
    Oraklet kan tyvärr inte se något varaktigt förhållande mellan er, men runt omkring dig finns tvivel. Älskar du verkligen honom, eller vill du egentligen bara ha någon att älska? Fråga dig själv om han är värd att vänta på. Hans känslor för dig har varit mycket intensiva, men Oraklet tror att han inte vet själv vart han är på väg. Oraklet råder att inte släppa den här killen helt, men unna dig att söka på annat håll under tiden. Du behöver givetvis inte vara otrogen, men ha mentala förberedelser.
  • Kaupa Jaur
    MosterEsther skrev 2012-04-21 21:53:29 följande:
    Vilket datum ungefär kommer våran bebis?
    Kommer allt att gå fint? 
    Oraklet ser ett ensiffrigt datum, och det kommer att gå strålande!
  • Kaupa Jaur
    Justmee84 skrev 2012-04-23 09:38:51 följande:
    hahaha coolt... Ser du ungefär när dessa små pojkar kommer? Vet du vad det roliga är, jag bor på en bondgård!!! är det de du menar kanske?! Men vem kommer vara far till pojkarna?
    Tro det eller ej - dina pojkar kommer fylla år dagarna efter varandra. Den ena den nionde och den andra den tionde! Förmodligen blir de födda i skyttens tecken. Pappan till pojkarna kommer vara en gammal skolkamrat till dig från din lågstadietid, en kille du inte la märke till då, men som lagt märke till dig i många, många år.....
  • Kaupa Jaur
    Laugh skrev 2012-04-23 12:42:02 följande:
    Tack för ditt svar!

Vad menar du med att fler barn kommer? Då jag inte har några barn nu. Kan det vara så att det finns ett litet pyre i magen snart och att det dröjer tre år innan nästa kommer? Eller hur menar du? När kommer mitt första barn? Kommer vi lyckas bli med barn på egen hand?

Vad kommer jag jobba med när jag får jobb? Vad kommer min sambo få jobb inom?

Om jag inte har någon diagnos. Hur kommer det sig att jag mår så fruktansvärt dåligt i perioder. Med smärta.
    Har det något med PCO eller IBS att göra?

Kommer jag och sambon flytta till ett hus, och när isf?

Väntar på spänning på dina svar! :)
    Oraklet ser att du kommer få fler barn än ett, möjligen 4-5 stycken av blandade kön. Ditt första barn kommer snabbare än du anar, ni lyckas på egen hand! Tänk efter när du sist befann dig i ett större köpcentrum. Då hade du din allra bästa tid för att bli gravid, då vet du när i din cykel du har störst chans. Du kommer att jobba i en mindre butik som säljer någon form av hälsokost. Din sambo går arbetslös en tid innan han arbetar på en hög byggnad. Din smärta har inte med PCO eller IBS att göra, utan Oraklet råder dig att kontrollera din bentäthet på en bentäthetsmätning. Kanske kan det leda dig vidare på rätt väg. Ni kommer flytta till ett hus, men det dröjer, för er ekonomi är lite för klen för att orka med ett husköp. Oraklet tipsar om hyresrättsvillor!
Svar på tråden Oraklet är öppet!