• Kaupa Jaur

Oraklet är öppet!

Med en aningens inspiration i tidigare spåtrådar har det allvetande Oraklet öppnat sina sinnen och är nu reda att ta emot dina frågor och undringar om vad det än må vara... Har du frågor om ekonomi? Jobb? Familj? Hem? Dig själv eller andra?

Oraklet vet och oraklet minns - fråga bara på! Dock kan oraklet någon gång svara lite... överraskande. För detta tar jag inget ansvar, ty ödet bestämmer Oraklets svar.

Kliv in i mörkret och ställ din fråga. Om du törs förstås....

• Svar på tråden Oraklet är öppet!
  • SilverWoman
    Pickeli skrev 2012-04-06 21:28:14 följande:
    Silverwoman: ser inte kategorin på mobilappen, ytterst irri!!! I synnerhet när man skriver en mindre uppsats till någon som ställt en fråga till ex barnmorskan och man får ett "du får inte svara här" när man sedan ska posta!

Nej påskägget kan nog stämma iofs
    Skrattande
  • Kaupa Jaur
    finskaflikkan skrev 2012-04-06 21:14:38 följande:
    Kommer jag blir gravid snart? Och kommer jag och sambon få jobb?
    Kommer vi flytta snart? Tack på förhand!  
    Oraklet säger detta: Köp ett graviditetstest imorgon dag. Inom en månad får du ett positivt besked! Du kommer få arbete inom kort, men det går lite trögt för din sambo. Se över hans CV, han har glömt att ta upp viktiga egenskaper! Ni kommer flytta nästa år, men inte till ett område ni väntat er. Sök er bort till okända områden, det kommer lära er mycket om er själva.
  • Randig
    Kaupa Jaur skrev 2012-04-06 21:27:28 följande:
    Du vill avancera, men tyvärr ser oraklet inga nya befordringar den närmaste tiden. Oraklet ser att du måste ta mer plats på jobbmötena - du har större kunskap än de flesta av dina kollegor! Du kommer bli gravid i juni i år.
    Tack oraklet:)
  • Kaupa Jaur
    Meja2011 skrev 2012-04-06 21:14:42 följande:
    Min dotter har vi "kämpat" oss till, kommer det dröja år igen tills nästa graviditet?
    Oraklet ser inga direkta svårigheter, men ni behöver tur. Tips: tro på vidskeplighet vad gäller fertilitet. Tron på det kommer hjälpa er. En föremål i mörk färg måste ut ur ert sovrum, det hindrar din partners energi. En ny graviditet dröjer, men inte så länge som ni befarar.
  • finskaflikkan
    Kaupa Jaur skrev 2012-04-06 21:30:20 följande:
    Oraklet säger detta: Köp ett graviditetstest imorgon dag. Inom en månad får du ett positivt besked! Du kommer få arbete inom kort, men det går lite trögt för din sambo. Se över hans CV, han har glömt att ta upp viktiga egenskaper! Ni kommer flytta nästa år, men inte till ett område ni väntat er. Sök er bort till okända områden, det kommer lära er mycket om er själva.

tack!
  • Kaupa Jaur
    Miss Idan skrev 2012-04-06 21:15:54 följande:
    Kommer vi får vårt efterlängtade tredje barn ? Vi har kämpat så mycket! Kommer min man byta till ett nytt jobb? Är det bra eller dåligt för oss ?
    Oraklet ser tyvärr inget tredje barn, däremot kommer ert yngsta barn att få egna barn mycket tidigt. Oraklet har dock inte sina glasögon på sig just nu, och kan se lite skevt. Din man kommer att byta jobb, men det är långt dit och ni hinner göra mycket annat innan dess. Ett nytt jobb innebär en högre livskvalitet för er eftersom han höjer sin lön mer än ni kunnat hoppas på, men din man mår inte bra av det. Han behöver sina nuvarande kollegor - släpp inte kontakten med dem!
  • Sanlii
    Hoppas du kan svara på detta! :)

På tisdag ska jag ta min röda hund spruta som dom på bb glömde göra :S
    Min dotter är 6 månader.
    Innan jag får sprutan ska våran bvc sköterska ta ett graviditetstest på mig (får inte ta sprutan om man är gravid) och då undrar jag: Kommer testet bli negativt eller positivt?

• Kaupa Jaur
    Myapocalypse skrev 2012-04-06 21:22:32 följande:
    Är det en pojk eller flicka i min mage? :) vad för jobb kommer jag få efter mammaledigheten och hur långt efter den kommer jag få det?
    Oraklet ser en liten gosse. Någon i din närmaste släktkrets vill bestämt att barnet ska ha ett namn på C, lyssna på den åsikten. Du kommer få ett arbete där du träffar många människor varje dag, och du får chansen att visa hur fantastisk du är på att vara omtänksam och ödmjuk. Jobberbjudandet kommer redan tidigt i mammaledigheten, du börjar på jobbet i slutet av den!
  • Kaupa Jaur
    Ajliin skrev 2012-04-06 21:22:49 följande:
    Kommer vi köpa hus snart och kommer vi köpa någon ny bil inom en snart framtid? Hur kommer våran ekonomi se ut vid ev. Husköp? Tack;)
    Ja, ett husköp är i antågande inom kort, men bil dröjer. Ert hus kommer dock inte vara i den stil ni tänkt från början, så ha öppna sinnen i letandet. Ni kommer att ha råd, men just nu slösar ni pengar på något riktigt onödigt och Oraklet höjer varningens finger. Era dyra vanor kan komma att sabotera drömhuset, så var medvetna. När husköpet är igenom ser dock Oraklet en rejäl inkomsthöjning för er, någon med ett namn på S ligger bakom detta.
  • Kaupa Jaur
    Sacre skrev 2012-04-06 21:25:41 följande:
    Vilket datum kommer våran lille gosse att födas på?
    Den 5 i månaden kommer er son till världen, men det är på minuten!
Svar på tråden Oraklet är öppet!