• snosan

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Pepsi skrev 2013-06-13 15:49:00 följande:
    Snosan!!! Hur mår du? Går allt bra?
    jag mår toppen, har börjat vakna lite tidigare på morgon nu för att jag måste upp å kissa :D
    men tog ett nytt digitalt idag och inte på morgon urin och resultatet blev detta :)

Jag mådde illa i början men nu har de avtagit, men tror det beror på att jag äter mindre och oftare :D

Är enligt min app på mobilen i v 6 (5+1) så de stämmer ju bra med utslaget :) men konstigt att förra onsdagen visade den 1-2veckor och nu bara 8dagar senare visar den 3+ 

HAr till och från ont i magen, men mina vänner säger att de ska vara så då det är växtvärk :)
    hur är det för dig?? 

• snosan
    Pepsi skrev 2013-06-13 17:10:00 följande:

Gu vad härligt! Här är det bara bra, jobbade första natten på en vecka igår. Har mått riktigt illa men nu är det bättre. Ska på mitt första besök hos barnmorskan på tisdag. Går in i vecka 9 imorgon (om allt är som det ska) När har du BF? :)
    min bf blir 11-12feb :D

jag ska oxå till barnmorskan på tisdag... inskrivning och provtagning :D 
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-06-13 17:27:10 följande:

Hihi vad roligt
    väldigt! känns knäppt att det blev våran tur!
  • snosan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-06-13 18:52:05 följande:
    Härligt Snosan! Har du redan gått ut med det?
    bara till de närmaste, men är sååå sjukt dålig på att ljuga :D alla runt mig vet ju vad jag går igenom med medicinr mm så då dom frågar så ler jag mest och ser dum ut :D de har inga problem att avläsa mig ;)
  • snosan
    choklaa skrev 2013-06-13 19:48:26 följande:
    Grattis snosan underbart
    tack, de känns verkligen underbart
  • snosan
    Renrot skrev 2013-06-14 00:32:55 följande:
    Grattis snosan!! :)
    tusen tack :D
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-06-18 18:00:37 följande:
    Snosan: Hur gick det idag? Fick du något VUL? :)
    nej ingen chans till vul... tidigaste ul jag får är v 18! sent men men, får väl leva med de :)
    Jag har fått en ny tid då de ska ta mer prover på mig och sånt, men blodvärdet var bra idag iaf :) 
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-06-19 06:13:23 följande:

Gu vad dåligt! Här blir man erbjuden Kub-test eller bara vanligt ul i vecka 12. Så har inskrvning nästa vecka och Kub-ultraljudet den 12/7. Men förstår ändå inte riktigt att jag är gravid.
    ja jag har  ju möjlighet att få kub, men jag vet inte om de känns så värt.... 
    men inte tidigt ul de gör man inte här! tidigaste är i vecka 18 
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-06-19 16:36:24 följande:
    Jag kör på Kub för att jag hade ändå fått ett UL i vecka 12. Och har bebisen någon förändring eller att nackspalten är stor så säger dom det i vilket fall som helst, för att man ska vara förberedd och då kände jag att jag lika gärna kunde köra hela testet....om det skulle vara något och jag inte tagit blodprovet hade jag bara blivit arg på mig själv :P
    fast jag vet inte,,,, skulle de visa kromosomförändring (downs) så skulle jag inte ta bort de ändå... så att veta de resten av graviditeten kvittar för mig :)
    men vi ser väl om nyfikenheten vinner så man kollar bara för att få se bebis tidigare :) 
  • snosan

hoppar in och vill ge er alla som kämpar mina tummar och tår att de snart går vägen!
    Men ge inte upp... jag fick kämpa med många saker innan jag nådde mitt älskade plus.
    2år fick vi försöka, varav 9månader med mediciner och mycket träning för att komma
    i form....  Men nu sitter jag här i gravidvecka 8(7+0) med ömmande bröst och illamående 
    och njuter av varje sekund :) 

Kram på er alla som fortfarande kämpar och givetvis ni som oxå plussat ! 

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)