Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)
Jag har dock klarat mig bra från biverkningar hela tiden, men lite illamående hade jag ibörjan. Dock kan jag precis som du, behöva trycka i mig något "onyttigt" ibland. Jag har haft lite problem med yrsel, vet dock inte om det är lågt blodtryck eller om det beror på metforminet.
Vad jag hört och läst så är ju LCHF en bra kost när man har pcos (antar att du har det?) och även när man äter metformin. Dock fungerar inte det för mig, för då blir jag också väldigt illamående. Jag försöker att äta regelbundet, lagom portioner, och långsamma kolhydrater. Försöker undvika vitt bröd, pasta och ris. Men jag äter små mängder av tex potatis till middagen eller lite fullkornspasta. Äter jag bröd äter jag riktigt grovt bröd eller havregrynsgröt.
Alltså ren lchf och metformin blir för mycket för mig. Metformin ger ju samma effekt med kroppen som lchf gör, så jag tror inte det är nödvändigt att kombinera de två sakerna. Har du testat att bara äta "nyttigt" utan lchf? Kanske blir det bättre?
Det är oxå den informationen jag läst mig till. Jag har inte ändrat något på min kost utan har kört med LCHF...Jag ska se om jag möjligen mår bättre om ett par dagar då kroppen kanske vant sig. Funderar dock på att kanske äta en smörgås eller något sånt på morgonen just för att få i mig några långsamma kolhydrater. För en brödskiva känner jag är nyttigare än att behöva äta en glass varje gång :P
Men det tåls att tänkas på :D
Jag hoppas bara att jag går ner lite till....Då kanske jag kan gå ner dom där sista 5 bonuskilona som jag skulle vilja. :)