• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Lillebrorsfaster skrev 2013-05-19 21:58:57 följande:
    Skönt att slippa det, även om jag förstått art man kan få en del obehagligheter av pergotime också.. Vilken vecka är du i?

Jag har faktiskt haft tur som inte känt av pergotimen något speciellt, lite varmare om nätterna möjligen men det kan man stå ut med Enligt den här uträkningsgrejen är jag i vecka 5 (4+3) Så vi får se om det blir någon bebis...vågar inte hoppas på för mycket.
  • Pepsi
    choklaa skrev 2013-05-20 06:15:41 följande:
    Pepsi vad är det jag läser :) tårarna bara kom av sig självt! Vilken lycka! Ska ej säga grattis förrän du varit på vul men kan ej hålla mig grattis underbara du :) när är vul?

Hihi fina choklaa Jag tycker själv att jag låter som en bitter kärrning när jag alltid skriver att jag inte tar ut något förens efter VUL. Tog ett digitalt test imorse som visade Gravid 2-3 veckor så hcg:t verkar ju stiga som det ska, än så länge. Sen lipa jag igår när Svergie tog guld..haha hormoner
  • Pepsi
    choklaa skrev 2013-05-20 16:51:28 följande:
    Pepsi: underbart!!! Lycka åååhhhh kommer ihåg när jag plusade förra året 1/6 hihi... Vilken lycka. Och var inte negativ allt kommer gå finemang ska du se.

Men se till att vila nu. Stressa inte. Skit i allt. Gå köp dig folsyra om du inte knaprar på dom redan.
    Då kommer ni få er lilla bebis någon gång hmm 25januari däromkring? Så underbart.

När är vul?

Är helt överlycklig för er :) gumman vad lycklig jag blir :)

Sen när den lilla/lille har kommit får vi träffas i real life vore häftigt efter att ha följs här i då nästan 1,5år :)
    Jag vilar faktiskt rätt mycket och har mina lugnare veckor på jobbet, så det känns bra.
    Köpte ACO-gravid .....igår och det är ju folsyra i den. Precis runt den 25/1 blir det , om vi når dit :P

Det vore jätte roligt och träffas sen :) Man har ju liksom gått igenom rätt mycket med er

VuL:et ringde jag om idag och min läkare har ju aldrig några bokningsbara tider...Så det är efter min läkares schema så de skulle höra av sig när hon bestämt en tid :)
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-21 10:17:08 följande:
    Måste fråga er!! Om man som jag och min man har barn båda två sedan innan. Kan vi inte få ivf hjälp då via landstinget?? Ringde en privat klinik nu och sa att nej det får man inte eftersom vi inte räknas som barnlösa, men att vi gärna fick komma till dom. Men det skulle kosta oss ca 40,000! Jag bor i Skåne om det hjälper. Ringde till cura i Malmö. Vi kommer inte kunna lägga så mycket pengar även det är lockande att låna ihop pengarna (
    Om jag minns rätt så har du barn sen tidigare som blev till med pergotime? Och ska nu äta pergotime igen?
    Det är er första kur med pergotime eller hur? Vi andra får ju äta en massa kurer innan det ens blir tal om något annat.  Om ni båda har barn sen tidigare och det har fungerat kan jag faktiskt inte heller se något skäll till att ni ska få gratis IVF. 

Såklart att ni ska få det om ni prövat ett par gånger med pergotime och det inte fungerat. Ni får väl börja och spara pengar kanske?  Om det skulle vara så att pergotimen inte fungerar och dom säger nej.
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-21 13:12:07 följande:
    Ja alltså nu menade jag om pergo inte funkat! Till hösten har vi försökt 6 månader och biter pergo inte på så är det ju bara ivf. Jag har barn sedan innan och han med, men för den saken skull betyder inte det att man inte längtar precis lika mycket som någon utan barn. Jag vet hur det är att bära, längta och förvänta, min längtan är inte mindre än någon som inte ha barn. Och enligt gyn som jag gick till i landstinget 2008 sa att om vi INTE haft gemensamma barn så hade de ställt oss i kö till ivf. Och nu lever jag med en annan man....
    Då är det väl väldigt konstigt om ni inte ska kunna få IVF. Om pergotimen inte fungerar....Men som jag förstod det på det du skrev lät det som om ni ville ha det nu innan ni prövat pergotime.
    Och har jag sagt att ni inte längtar lika mycket som någon annan?

Men ta det lugnt och försök och slappna av och gör det bästa av dom kurerna pergotime som ni får. Det har ju fungerat en gång tidigare så varför skulle det inte göra det nu? :)
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-21 13:32:14 följande:
    Nä jag förstod att det inte framkom att jag menade att vi vill testa Ivf efter pergon, jag menar vem vill gå direkt på ivf om pergo funkar? det är ingen enkel procedur det där med ivf jag ringde dit för att kolla hur köer och sånt ser ut till hösten, inte nu. Och ditt inlägg tolkade jag som att vi inte var "förtjänta" av gratis Ivf eftersom vi reda har barn, och just det du skriver har jag mött MÅNGA gånger, att man ska vara tacksam för de barn man har, man är inte mindre tacksam för de barn man har bara för att man längtar ihjäl sig efter ett barn till. Detta verkar inte många förstå.

Jag tänker att det kan varit ren och skär tur den gången det lyckades och sån tur har man inte två ggr.
    Det undrade jag oxå!
    Det jag menade var att det är ju inget som säger emot att pergotime inte ska fungera för er.
    Och då tyckte jag att det var väldigt konstigt att man skulle gå på IVF när man knappt testat pergotime och dessutom fått ett barn med pergotime innan. 
    Men det var ju inte så du menade....

Men tycker ändå du ska ta det lugnt och så ska du se att pergotimen hjälper er!
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-05-21 18:12:59 följande:
    hej kära vänner...

jag har ju tidigare bara kört enkeldos av pergo och då har äl inträffat runt cd 21

men nu på min första dubbelkur har jag redan på cd 12 börjat känna saker i äggstockarna.

någon fler som fått tidigarelagd äl av att byta kurstyrka-?? 
    Det kan det mycket väl vara så att det kommer lite tidigare, eller som för mig denna gång då kände jag grejer  men då var det lite annan aktivitet i äggstockarna, så det kanske är så hos dig med nu...kanske växer bara den nu. Ska du göra VUL denna gång? :)
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-05-21 23:33:27 följande:
    ja jag har en konstig euforisk känsla i kroppen så kanske de är något nytt som sker :D
    nej som vanligt blir de inget ul... de finns inga resurser till det sa min doktor..

har helt andra känslor i äggstockarna oxå så jag tror dubbelkur fungerar :)

Det är faktiskt jätte konstigt att de inte kollar upp dig när dom höjer dosen. Vad vet dom om hur många ägg som växer till sig... ?!?

Jätte konstigt! :)
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-05-21 23:52:53 följande:
    ja jag ifrågasatte detta... han bara ja nu vet du ju att flerbörds chansen ökar med ytterligare 10% Det tycker ju jag är ytterligare en orsak att kolla!  Men men gärna två ist för noll!

Det kan ju bli fler än 2 Men jag förstår vad du menar! Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)