• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Rue skrev 2013-05-23 18:01:38 följande:
    Får man hänga på här? Vi har försökt få barn i snart 2,5 år. I höstas fick vi remiss till fertilitetsmottagningen men samtidigt som vi skulle på första besöket plussade jag! 4 dec hade vi bokat ett tidigt privat vul i v 9 och fick då veta att fostret dött bara dagarna innan. Då storlek etc stämde ville de vänta 2v och se och sen tillslut fick jag skrapas 27 dec då inget missfall ännu startat. Värsta julen nånsin- va sjukskriven 4/12-4/1... Sen dess har inget hänt- mer än en rubbad menscykel. Ska nu börja med pergotime nästa v, testa 3 månader och sen åker en ny remiss in till fertilitetsmottagningen. Vart med i många trådar på fl men e ju alltid sist kvar... Skulle vara skönt att kunna dryfta saker med andra som går igenom samma sak.
    Usch! Vad hemskt!
    Håller tummarna att det kommer gå vägen nu när ni prövar pergotime!
  • Pepsi

Tjejer!

Ni som är eller har varit gravida, har ni mått illa? Varit skit trötta? Avtog er "växtvärk" när i såfall? Tycker inte att mina börst ändrat någon färg eller så, när märkte ni skillnad?
    Det känns som det nästan är ett "krav" när man nyss har blivit gravid, att ha alla dessa  symtom (Har väl läst för mycket här på familjeliv och på andra sidor om symtom) Jag är skit nojig över att det ska bli som förra gången, att det stanat av och att det inte blir någon bebis denna gång heller.

Denna oro tar dö  på en. =(

• Pepsi
    Rue skrev 2013-05-26 21:45:47 följande:
    När jag var gravid (ma i v 9) hade jag mensvärk i några v och sen var symtomen onda stenhårda bröst, trötthet, gaser och illamående då och då. Fortsatte även efter det att fostret dött hela vägen till efter skrapningen 3v senare då jag var så full med hormoner. Så att ha massa symtom betydde ingenting för mig. Tror helt enkelt det e olika för alla. Nästa gång kommer jag vara jättenervös oavsett men hoppas man kan försöka ta det dag för dag tills bebben anländer😄.

Jag är så nojig ska ju på vul på fredag och har nästan ställt in mig på att det är kört. Man blir ju knäpp i huvudet av det här
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2013-05-27 00:44:25 följande:
    Tänk positivt pepsi! Jag hade ömma bröst och lite mensvärk . Mådde inte illa alls:)

Tack det var den bästa kommentaren på länge! Kan tro att det är hormonerna som spelar mig ett spratt!! Men det känns som alla mår skit o är jätte trötta. På fredag vet vi ju hur det står till ska försöka tänka positivt!
  • Pepsi
    Aj88 skrev 2013-05-27 07:19:18 följande:
    Pepsi: Jag har aldrig mått illa, har knappt haft några symptom över huvudtaget!! Mitt första tecken på att jag var gravid var att magen började växa. Är nu i vecka 24 . Jag var lika orolig som du, hade också missfall i bagaget. Det kommer gå bra för dig denna gång! Lycka till på vul!

Det låter bra Idag känns det lite bättre! Tur man har er
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2013-05-27 10:12:34 följande:
    Jag mådde bara illa V8-10, så att du inte mår illa nu behöver inte betyda ett dugg!
    Jag håller tummarna stenhårt!!!
    Skönt o höra att ni mådde bra! Det ger ju lite hopp, men tror det är hormoner som spelar mig ett spratt lite då och då...för idag känns det bättre.

Konstiga kropp :P
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-05-31 10:35:32 följande:
    tusen grattis!! jag har bim på onsdag! blir spännande.. doktorn ringde igår och berättade att ägglossningen inträffat... vilket jag redan visste, men alltid kul att ha de svart på vitt :D hoppas jag får joina dig nu för det är verkligen våran tur :) 

Jag håller tummarna för att du gör mig sällskap
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-01 13:56:23 följande:
    Pepsi: varför metformin??? Vad har det för inverkan menar jag?

Svårt att gå igenom alla inlägg när man läser från mobilen skriver liten snabb fråga här. Min man tar antidepressiva tabletter. Är det någon här som har erfarenheter om detta?? Kvinnor ska ju inte ta under graviditet men kan det påverka mannens spermier??

Jag blev helt förtvivlad när jag kom på detta! Tänk om liksom! Han fick ringa sin läkare och hon sa typ "nä, så många som tar såna tabletter så det borde inte påverka" Hmmm gjorde mig inte lugnare precis (
    Japp, en del med PCO kan vara hjälpt med att äta metformin som hjälper till o reglera något hormon, kommer inte ihåg vilket i skrivande stund. Men när jag ätit det tillsammans med Pergotime så såg hon annan aktivtet i äggstockarna!
    Så för mig gjor det susen!
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)