• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

snosan skrev 2013-06-13 16:46:53 följande:
    jag mår toppen, har börjat vakna lite tidigare på morgon nu för att jag måste upp å kissa :D men tog ett nytt digitalt idag och inte på morgon urin och resultatet blev detta :) Jag mådde illa i början men nu har de avtagit, men tror det beror på att jag äter mindre och oftare :D Är enligt min app på mobilen i v 6 (5+1) så de stämmer ju bra med utslaget :) men konstigt att förra onsdagen visade den 1-2veckor och nu bara 8dagar senare visar den 3+  HAr till och från ont i magen, men mina vänner säger att de ska vara så då det är växtvärk :) hur är det för dig??   

Gu vad härligt! Här är det bara bra, jobbade första natten på en vecka igår. Har mått riktigt illa men nu är det bättre. Ska på mitt första besök hos barnmorskan på tisdag. Går in i vecka 9 imorgon (om allt är som det ska) När har du BF? :)
  • Pepsi
    Linnea77 skrev 2013-06-14 17:43:50 följande:
    Hej flickor! får jag vara med i ert gäng? ????. Lite om mig: Ätit 2 kuren pergotime utan kontroller. Är idag på dag 22 o har antagligen inte haft ÄL. Har nu precis varit på akuten då jag i 3 dagar haft buksmärtor som bara blivit värre. Ville kolla så det inte blivit en överstimulering. Allt såg okey ut. Dock var slemmhinnan tunn 7 mm o ägget var på 17mm. Dr trodde inte jag haft ägglossning de 3 senaste dagarna. Nu känns det hopplöst. Inte nog med att ÄL uteblev skulle den kommit så har man för tunn slemmhinnan. Nu ligger jag här i soffan knäckt över min onda mage o knäckt över att det verka kört. Är det någon som kan ge mig ngt hopp?? Tabletter Mot tjockare slemmhinnan ville de inte ge mig då jag har en ökad risk för proppar o detta medlet kunde spä på den risken! Fasens fasens skit!!
    Skulle behöva lite stöttning tillsammans med er om det går bra?
    Hej!
    Säger som Aj88, det låter ju som om du kommer ägglossa dom närmaste dagarna. Iallafall enligt storleken på ägget.
    Hoppas du mår bättre snart! :)
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-06-18 23:02:45 följande:
    nej ingen chans till vul... tidigaste ul jag får är v 18! sent men men, får väl leva med de :) Jag har fått en ny tid då de ska ta mer prover på mig och sånt, men blodvärdet var bra idag iaf :) 

Gu vad dåligt! Här blir man erbjuden Kub-test eller bara vanligt ul i vecka 12. Så har inskrvning nästa vecka och Kub-ultraljudet den 12/7. Men förstår ändå inte riktigt att jag är gravid.
  • Pepsi
    Mizzii skrev 2013-06-19 08:00:11 följande:
    Tog ett ÄL-test nu (ENbart på dag 8 idag) och fick starkt ÄL-test dock ej lika starkt som kontrollstrecket men starkt redan såhär på morgonen. Kan det innebära stegring på G eller bara en biverkninga av pergon somger utslag?
    Tror inte att pergotimen påverkar ägglossningstesten.
    Du är säker på att det inte visar stegring när du inte har ägglossning oxå? Vi med PCO, kan ju få falska positiva ägglossningstest.
    Men har du pco?
    Tror iallafall inte att pergotimen är orsak till stegringen.
    Jag har pco, men har turen att kunna använda ägglossningstest. Vilken sort använder du?
    Själv använde jag stickor ifrån billigatester och av dom fick jag aldrig riktigt lika staka som kontrollstrecket men jag såg ändå stegringen under ett par dagar...
  • Pepsi
    Mizzii skrev 2013-06-19 12:08:58 följande:
    Har ej fått konstanterat PCO. Har ÄL/mens men oregelbunden cykel som kan variera från 28 dagar och uppåt.

HAr kört med ÄL-tester förr med men ej visat falska resultat ännu iaf.

Känns som ilningar/hugg på vänster sida om magen och sen strålning mot ryggen nu, sen lite fluffig mage   
    Sista kuren nu innan jag blev gravid så kände jag oxå aktivitet i äggstockarna. Min läkare sa att hon förstod att jag kände av det för att det var "annan aktivitet" i äggstockarna än vad det brukade vara tidigare.

Det känns ju märkligt om du skulle få ägglossning såhär fort för ägget växer ju ca ca 2 mm om dagen och brukar släppa när den är runt 20-24. Du hinner inte ringa din gyn idag eller imorgon och fråga??

• Pepsi
    snosan skrev 2013-06-19 16:28:26 följande:
    ja jag har  ju möjlighet att få kub, men jag vet inte om de känns så värt.... 
    men inte tidigt ul de gör man inte här! tidigaste är i vecka 18 
    Jag kör på Kub för att jag hade ändå fått ett UL i vecka 12. Och har bebisen någon förändring eller att nackspalten är stor så säger dom det i vilket fall som helst, för att man ska vara förberedd och då kände jag att jag lika gärna kunde köra hela testet....om det skulle vara något och jag inte tagit blodprovet hade jag bara blivit arg på mig själv :P
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-06-19 16:55:24 följande:
    fast jag vet inte,,,, skulle de visa kromosomförändring (downs) så skulle jag inte ta bort de ändå... så att veta de resten av graviditeten kvittar för mig :)
    men vi ser väl om nyfikenheten vinner så man kollar bara för att få se bebis tidigare :) 
    Jag tycker bara det är skönt o  veta om vad som komma skall, sen så vill inte jag heller ta bort det vare sig det är helt friskt eller har downs
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)