• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Förväntansfull0406 skrev 2013-06-30 20:44:37 följande:
    Hörni tjejer, en snabb fråga! Jag ville hoppa över pergo denna månaden men hörde att man kunde ta en halv tablett. Jag skulle börja igår egentligen tror ni det är helt kört att ta första tabletten idag?

Det spelar ju ingen roll när man börjar med dom. Men en lite fråga, om du ändå ska hoppa över pergotimen denna månad varför ta en halv? :)
  • Pepsi
    elith skrev 2013-06-30 22:50:01 följande:
    Har funderat över en sak, kanske jag som är lite dum i huvudet, men. Är det så att även fast man får mens så får man inte ägglossning varje gång med PCO? Nån som förstår hur jag menar och vet? :)

Jo, precis så kan det vara. Jag kan få mensliknande blödningar men inte haft mågon ägglossning. Vet inte hur det hänger ihop men så kan det vara
  • Pepsi
    Linnea77 skrev 2013-07-02 12:59:25 följande:
    Fick brev från min läkare idag! Hade inte haft ngn ÄL denna månad på min andra pergotime enkelkur känns lite tröstlöst! Hade visst haft ett skitlågt värde 1,7. Bim +1 idag, ingen mens o negativt. Visst blir mensen sen med pergotime om man inte haft ngn ÄL?
    De gångerna jag inte fått någon ägglossning så har jag inte fått någon mens utan har fått äta Provera en tablett i 10 dagar för att få en mensliknande blödning.
  • Pepsi
    elith skrev 2013-07-02 13:19:31 följande:
    Mina cyklar är mellan 33-41 dagar. Så därför har jag funderat också på om det är så att jag får äl kanske inte jämt men inte så sällan. Förra månaden tempa jag och då hade jag äl utan pergotime. Åt sista kuren i mars. Har fått äl varje gång med pergotime och ätit dubbel kur, då har cyklarna också legat på 31-33 dagar då jag fick ganska sen äl med pergotime. Nu har jag bestämt mig för att prova på lchf då jag hört att det ska vara bra för oss "pcoare" har läst att fler fått mer regelbunden mens och äl osv, kan ju vara värt ett försök :)
    Ge absolut inte upp!
    Jag började med LCHF i Januari och åt det  fram till nu i Maj, Lätt bli allt som hade med socker och kolhydrater och gick ner 8-10 kilo.
    Fick äta metformin och pergotime, så på dubbelkur nr 7 plussade jag och är allt som det ska är jag i vecka 11. =)

Så ge inte upp :)
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-03 12:06:32 följande:
    Har så jävla ont i "magen" mår verkligen inget vidare av pergon känns som någon sliter ut mina äggledare eller vad fanken det är som gör så ont.... Någon mer som vet varför man kan få så ont? Har haft det sedan måndags, började med pergon i söndags. Har väl äl på tis enligt beräkningarna. Jag såg att du skrivit Pepsi. Jo det var ju så att vi skulle ligga lite lågt med bebistillverkningen och det gör vi med på sätt och vis. Jag valde att ta pergo denna månaden ändå för att underhålla ägglossningen... Blir aldrig gravid ändå under själva kuren eftersom jag blir så vansinnigt överstimmulerad. Mina ägg blir bara cystor, däremot efter jag tar pergon (månaden) jag gör uppehåll så får jag normal ägglossning. Och jag och sambon pratade om detta i söndags att blir jag gravid så blir jag. Men så ont som jag har nu redan innan äl så är jag INTE lockad att ta fler kurer ändå på ett tag.... Skitjobbigt

Jaha, då förstår jag varför du skulle pröva med en halv :)
  • Pepsi
    che71 skrev 2013-07-07 07:50:36 följande:
    Är det någon här som tagit Pergotime o inte fått mens efter det?

Har tagit Pergotime 6 gånger o blivit gravid 4 av de kurerna + att jag blivit gravid spontant 2 ggr
    men det har blivit missfall alla gånger, så 6 missfall o vi har försökt i 3 år nu.

Jag är på dag 19 efter ÄL stickans utslag, så ca ÄL+18 idag (senaste mens 4 Juni)
    o ingen mens men eller inget plus?!!!
    Är så besviken.
    Men vad ska jag göra nu?
    Mensen har aldrig hoppat över för mig.
    Jag skulle ha svarat dig för ett par dagar sedan, men har sedan glömt bort det.

Vet inte vilken kur det var men det var runt jul jag åt pergotime och fick vänta bra länge på att mensen skulle komma igång och då var mensen jätte konstig.
    Så då fick jag ringa gyn och gå på kontroll för att se så allt stod rätt till.
    Fast jag fick ju typ ta 4 gravtest innan jag fick komma för de trodde jag kunde vara gravid. Men då sa min läkare att ägget nog aldrig släppte... Men det har bara hänt mig en gång sen har det fungerat med mens efter pergotime.
  • Pepsi
    Theresan skrev 2013-07-11 09:26:03 följande:
    Är det någon som vet ungefär hur många doser pergotime man får ta innan man ger upp och går vidare till annat?

Jag har ätit fyra doser varav två med lyckad ÄL. Har aldrig blivit gravid.

Jag börjar tänka att det är jag som är osund på något sätt och att jag därför inte blir gravid, att jag äter fel, tränar för mycket, dricker för mycket kaffe eller något annat.

Jag var inne på min 8:e kur pergotime när jag äntligen blev gravid. Men hade det inte tagit sig då, hade vi fått åkt till RMC i Linköping och prövat insemination.
  • Pepsi

Kub-testet klart! Låg risk blev det. Så nu bor det en liten envis en som inte alls ville som barnmorskan ville. Gick in i vecka 13 igår! Så nu ska jag njuta. Och ni som fortfarande kämpar, ge inte upp!! Jag håller alla tummar och tår för att ni ska lyckas snart!

• Pepsi
    snosan skrev 2013-07-12 14:46:22 följande:
    aaha ja de jag fått höra här är att man får de efter 35 och tidigare måste man ha speciella skäl

I vårt landsting erbjuds det till alla oavsätt ålder.
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)