• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Förväntansfull0406 skrev 2013-06-22 19:49:52 följande:
    Amen??? Vad hände med texten??

Jag skrev iaf tack, gulliga du
    haha teknikens under ;)
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2013-06-22 21:11:19 följande:
    Pepsi jag förstår men nu behöver du nog inte oroa dig så mycket:) vilken v är du i? Jag fick en blödning runt v 10 och trodde det var kört men det var ingen fara:) alla har så olika under sina grav.
    Jag gick in i vecka 10 igår..Och ibland är jag ko lugn men sen tror jag att det är hormoner som spelar in lite, för att det är oftast när jag är på dåligt humör jag känner oro. Men som jag skrev brukar det räcka och sova en stund så vaknar jag oftast på rätt sida :)

Men har drömt två gånger att vi fått en flicka...Så det är ju positivt att jag har positiva drömmar :)

Optimalt hade ju varit att man känt sig precis som det står när man läser om vad som händer och hur de flesta mår under de olika veckorna :P Men till o med jag har lärt mig att det är olika nu :P

Och det är ju faktiskt inte jätte långt kvar till Kub-testet vi ska göra.... :) Och på tisdag är det inskrivning :)
  • Pepsi
    Fiiaa skrev 2013-06-22 21:59:34 följande:
    Fan, nu kommer mensen imorgon, "förvarningen" bara ökar! Va 4e kuren nu, känns redan hopplöst:( Ni som lyckats, hur många kurer har ni ätit? Man får inte äta hur många gånger på rad va?

Blev gravid på första dubbelkuren, slutade i missfall sen tog det 6eller 7 kurer innan jag blev gravid igen. Så håll ut! Jag fick äta kurerna utan problem.
  • Pepsi
    choklaa skrev 2013-06-22 22:37:37 följande:
    Pepsi är du medlem i Folksam? Gällande hemförsäking? I så fall finns ett nummer som man kan ringa sitter barnmorskor och svarar på frågor man frågar helt anonymt och är inte samma sak som 1177. För där går dom bara efter sina idiotiska mallar oftast och man framstår som en idiot att man ens frågat om något basic. Det är väldigt bra att ringa dessa bm om man undrar om något när bebis är född också. Super hjälpsamma och nöjd blir man enligt de i vår föräldrar grupp som berättade att se använde sig av dessa barnmorskor under oh efter graviditeten. Själv har jag en bästa vän som är bm på spec. Förlossningen så henne har jag frågat massor. Du kan skicka annars frågor till mig så frågar jag henne om det är något och nu har även jag blivit väldigt påläst efter graviditeten :)

Vi har folksam genom kommunal, så det kanske vore något o pröva Tack för tipset! En sådan kompis skulle alla ha Det enda jag undrar över nu är mina flytningar...de senaste dagarna har det kommit som ljust ljust gult o kladdigt. Ibland har det även kommit med som en liten grön snorgubbe...Har bara hittat att man ska söka vård om flyttningarna är gröna eller gula. Men inte direkt vad det kan vara, dom luktar inget (äckelvarning, men det stod att man skulle lukta)
  • Pepsi

Tjejer ni som har mycket biverkningar av pergotimen, tänk på att det med all säkerhet kommer komma något bra ut av det till slut, så i slutändan kanske det är värt "lite" slit :)

• Pepsi
    choklaa skrev 2013-06-23 21:23:33 följande:
    Pepsi: det bör ej vara någon fara med flytningarna hade likadant. Dock sa bm att om de börjar lukta äckligt ska man kolla de. Be dom kolla insamband med inskrivningen så att du ej behöver fundera mer.

Själv tror jag att jag är gravid på nytt. Förlåt om jag säger de men inget planerat. Jag som alltid haft oregelbunden mens och tagit pergotime och provera. Och innan dess haft oskyddat i över två år. Så ska de bli så här. Första gången efter att sonen föddes som vi hade och jag helammar ändå. Sen två dagar tillbaka ömma bröst, ont i Tjejmagen trött som sattas illa mående och spytt två gånger och förslår men fasar för att vara gravid igen :(
    Jag tänkte kolla med barnmorskan imorgon. Så slipper man oroa sig. :)

Nää! :) Har du tagit test? Jäkla skit kropp och ska jäklas om den nu släpper ägg hej vilt! ;)
    Håller tummarna för att kroppen kommer igång, men inte riktigt än så ni kan njuta av lillen ett tag till =)
  • Pepsi
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-06-23 23:13:57 följande:
    Ska du inte uppdatera din blogg snart? :) Göra den till en gravidblogg skulle vara så kul.
    Vill nog inte göra det till någon gravidblogg, iallafall inte än....Kanske när jag sätt att allt är som det ska.
    Men roligt att du är en av typ 2 som fortfarande går in o kollar om jag uppdaterar ;)
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-24 12:45:42 följande:
    Jag har bestämt mig för minst en månads paus från pergon. Min man mår inte bra just nu och vårt förhållande mår givetvis inte heller bra då känns fruktansvärt trist alltihop men vi skulle gifta oss nu den 20/7 och alltihop är avblåst. Vårt förhållande kommer bli bättre men när jag blir gravid så vill jag att han ska känna samma lycka som mig. Mycket tårar just nu, det var inte alls såhär det skulle vara.
    Tråkigt! Men rädda det som räddas kan! Håller tummarna för att han snart mår bättre!
    Kramar till dig!
  • Pepsi
    Irmeline skrev 2013-06-28 16:46:18 följande:
    Vilket roligt namn på den här tråden förresten; pregotime ;) time to get prego (pregnant)!! Så borde pillrena heta!

Haha trodde att tabletterna hete så när jag skapa tråden
  • Pepsi
    Mizzii skrev 2013-06-30 07:52:56 följande:
    Fasen hur blir man av med sin rädsla över att få ännu flera MF om man nu blir gravid igen?

I skallen ekar det "MISSFALL" hela tiden
    Är så jäkla rädd och orolig  
    Rädslan kommer nog alltid att finnas där, men jag hoppas att du kan få hjälp hos din BM, att prata och hantera din rädsla med någon professionell.
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)