2+6 (vecka 3)
Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror.
Är det inte lite tidigt med symtomer som; illamående, trötthet, extremt kissnödig ofta, hungrig ofta & svullen mage?
Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror.
Är det inte lite tidigt med symtomer som; illamående, trötthet, extremt kissnödig ofta, hungrig ofta & svullen mage?
Låter mer som skengravid. Symptom får man pga förändringen av hormoner i kroppen. Så tidigt har inga större förändringar skett...
Haha såg inte TS svar innan jag skrev. Härligt när någon startar en tråd och sen blir arg när önskat svar inte fås! Testat redan? Ja då lär du inte fått något tillförlitligt svar !!
Hoppar in och tillägger något jag själv lärt mig sista dagarna!
Hcg utsöndras redan innan ägget fäst! ;) Så de går att få plus på stickan tiiiidigt (dock att jag ej fått det)
"
Under transporten genom äggledaren måste det befruktade ägget annonsera sin ankomst till livmoderslemhinnan. När ägget har delat sig några gånger börjar det därför tillverka hormonet humant koriongonadotropin, hCG, som signalerar att ägget är på väg.
Det är troligen denna signal som får kvinnans kropp att ställa om från månatlig menstruationscykel till graviditet.
ursäkta om jag drar ner dig igen men att få ett klartoch tydligt plus på ÄL+8 , ett svagt hade jag väl kanske kunnat köpa men absolut inte ett tydligt +