• Anonym (för feg)

dumpster diving

Hej alla miljövänliga.

Jag irriterar mig något enormt på hur mycket som slängs överallt. Har tittat på youtube`s alla möjliga klipp om dumster diving och tycker det är helt sjukt vad mycket som slängs, mat så in i helvete, pc, games, kontorsmaterial mm. Och vissa lag gör det omöjligt för butikerna att skänka bort det till välgörenhet.

I alla fall skulle jag absolut kunna tänka mig att testa det, men är tyvärr för feg. Eller jo, om man är fler är det ju annorlunda. Kan du tänka dig att dumpstra?????? Finns oxå en svensk blogg om det. www.frigan.se
    Jag blev helt mållös av deras fynd!!!

Hur tänker och tycker du???      

• Svar på tråden dumpster diving
  • BaraJag35

Jag tycker det verkar kanon men äcklas av att äta något som skulle kunna vara gammalt så det är inget för mig, dock skulle jag inte va så kräsen skulle man kanske pröva :)

• DetLillaÄcklet

Men det är ju mycket som inte är gammalt... T.ex. konserver där etiketten är lite trasig eller burken har fått en buckla

• BaraJag35

Det är säkert massa fräscha grejer som man kan få med sig hem tvivlar inte på det dock skulle något kunna ha legat där för länge så blir man sjuk sen så jag skulle mentalt inte klara att stoppa det i munnen.

• Anonym (för feg)
    DetLillaÄcklet skrev 2012-04-20 17:40:48 följande:
    Men det är ju mycket som inte är gammalt... T.ex. konserver där etiketten är lite trasig eller burken har fått en buckla
    men precis, kolla bara alla bloggar och klipps, det sakerna är hur fräscha som helst. Typ en säck med äpple varav en är dålig, då slänger dem hela säcken, samma med allt annat. Bara för att datumet gick ut blir det slängt, men sakerna blir ju inte dåliga pga just datumet. Det är ju inte bra samma dag, och direkt dåligt dagen efter. Dem slänger en hel ask med ägg, bara för ett är sprucket. Helt sjukt. Skulle vilja hitta nån och testa det, tror det finns bra ställe här.
  • Anonym (för feg)
    BaraJag35 skrev 2012-04-20 17:43:43 följande:
    Det är säkert massa fräscha grejer som man kan få med sig hem tvivlar inte på det dock skulle något kunna ha legat där för länge så blir man sjuk sen så jag skulle mentalt inte klara att stoppa det i munnen.
    fast man tittar ju och luktar, sen tar man såklart hem det först och kollar noga. Det syns ju liksom
  • BaraJag35

Som sagt det ligger i det mentala för min del men dock så tycker jag att det är bra för dem som vill att nyttja överflödet.

• Anonym (för feg)

hittade just en på twitter som heter dumpstermorsan, hon visar sina fynd. Helt sjukt hur mycket och bra saker hon hittar. Hon går typ 1 gång per vecka och tar hem massor jämt, hon försörjer till och med en 70+ vännen. Toppen!!

• LunaLunatic

Velat testa, men för feg ensam.
    Så, om nån i Eskilstuna läser och känner lika kan ni ju PMa Oskyldig

Mamma till Cewwynné (uttalas Kevin)
  • Anonym (för feg)
    LunaLunatic skrev 2012-04-20 18:42:02 följande:
    Velat testa, men för feg ensam.
    Så, om nån i Eskilstuna läser och känner lika kan ni ju PMa Oskyldig

det var ju synd, bor själv i Dalarna, skulle vara kul att hitta nån att hoppa med.
Svar på tråden dumpster diving