• Anonym (för feg)

dumpster diving

Hej alla miljövänliga.

Jag irriterar mig något enormt på hur mycket som slängs överallt. Har tittat på youtube`s alla möjliga klipp om dumster diving och tycker det är helt sjukt vad mycket som slängs, mat så in i helvete, pc, games, kontorsmaterial mm. Och vissa lag gör det omöjligt för butikerna att skänka bort det till välgörenhet.

I alla fall skulle jag absolut kunna tänka mig att testa det, men är tyvärr för feg. Eller jo, om man är fler är det ju annorlunda. Kan du tänka dig att dumpstra?????? Finns oxå en svensk blogg om det. www.frigan.se
    Jag blev helt mållös av deras fynd!!!

Hur tänker och tycker du???      

• Svar på tråden dumpster diving
  • Anonym

Bumpar upp en bra tråd

Har funderat på att testa detta men det har inte blivit av ännu

• Anonym (Viljan)

Går det att blåsa liv i den här tråden, tro...?
    Är så grymt sugen på att prova, men vet inte hur man börjar eller hur man boostar sig själv att våga.... 

• Anonym (*~*)

Jag har funderat på detta i något år men inte vågat. Vill inte göra det själv och vet inte vart jag skulle börja riktigt men är ändå väldigt sugen på att testa...

• Astarte

Jag har också tänkt på det länge, men inte kommit iväg än. Det är lite svårt när man har barn.

En annan sak som höll mig tillbaka var att jag ofta tyckte att de hittade så billiga saker. Det ekonomiska värdet var ganska ringa. Lite rotsaker, några konserver och liknade. Det känns inte som att det är värt timmar med jobb.  

• Anonym (massor!)

Jag gjorde en JÄTTEdumpstring i januari-februari som fortfarande föder min familj. Jag fyllde upp en halv frysbox med schnitzel, lax, torsk, stekfläsk, bruna bönor, kanelbullar, kycklingklubbor och kycklingtärningar (typ till sallad) utöver det ett stort antal smörpaket och 25 chipspåsar :)
    Jag gör sällan små dumpstringar. 

Det är KUL att dumpstra, värsta kicken att komma hem med så mycket gratis mat juh :) 

• Anonym (Viljan)
    Anonym (*~*) skrev 2013-05-15 21:42:18 följande:
    Jag har funderat på detta i något år men inte vågat. Vill inte göra det själv och vet inte vart jag skulle börja riktigt men är ändå väldigt sugen på att testa...
    Det är samma här. Av och till under nått års tid (kanske längre när jag tänker efter...) har jag kommit över bloggar och läst om människor som  vågar sig ut och leta i containrarna. 
    Det inte alls var eller hur man börjar. I min lilla by finns det bara en affär och man vill ju inte gärna riskera att bli upptäckt här där alla känner alla, hehe. 

• Anonym (Viljan)
    Astarte skrev 2013-05-15 21:47:37 följande:
    Jag har också tänkt på det länge, men inte kommit iväg än. Det är lite svårt när man har barn.

En annan sak som höll mig tillbaka var att jag ofta tyckte att de hittade så billiga saker. Det ekonomiska värdet var ganska ringa. Lite rotsaker, några konserver och liknade. Det känns inte som att det är värt timmar med jobb.  
    Det kan jag tänka mig att det är. I och med att jag tänker mig att man dumpstrar blir det ju svårt när man har barn. 

Jag tror det har länkats till den här sidan tidigare, men det kan inte skada att länka igen :) http://frigan.wordpress.com/
    Kanske har du redan sett den? Jag tror det är ganska olika med vad man kan få med sig Ibland verkar det som att det finns mat eller prylar för ett helt kompani, och ibland är det bara nån konservburk... Kanske beror det på årstiden. Sommartid blir ju maten mycket fortare dålig....
  • Anonym (Viljan)
    Anonym (massor!) skrev 2013-05-15 22:34:39 följande:
    Jag gjorde en JÄTTEdumpstring i januari-februari som fortfarande föder min familj. Jag fyllde upp en halv frysbox med schnitzel, lax, torsk, stekfläsk, bruna bönor, kanelbullar, kycklingklubbor och kycklingtärningar (typ till sallad) utöver det ett stort antal smörpaket och 25 chipspåsar :)
    Jag gör sällan små dumpstringar. 

Det är KUL att dumpstra, värsta kicken att komma hem med så mycket gratis mat juh :) 
    Men vad roligt! 
    Det är såna fynd jag vill göra. Ser framför mig hur kan man lassa hela bilen full med käk och spara in lite på matkontot  :D.

Hur började du dumpstra? Är du ensam eller i grupp? Hur gjorde du för att boosta dig själv att våga? Har du blivit påkommen?

Frågor från en frågvis, hehe :).  
  • Petrol
    Anonym (Viljan) skrev 2013-05-15 21:35:20 följande:
    Går det att blåsa liv i den här tråden, tro...?
    Är så grymt sugen på att prova, men vet inte hur man börjar eller hur man boostar sig själv att våga.... 
    Kör, bara kör:) Du får ta ditt närmaste ställe och reka och kolla vad som finns bara, brukar aldrig/sällan vara folk ute efter midnatt på vardagsnätter så risken att stöta på någon är ju rätt liten på de flesta ställen:)

Nervositeten släpper efter första gången, sen blir det bara roligt och givande!
Svar på tråden dumpster diving