Anonym (massor!) skrev 2013-05-16 00:16:41 följande:
Jag började dumpstra förra våren, hade tänkt på det i flera år innan jag vågade. Jag har bara kört själv.
Det var en rejäl adrenalinkick första gångerna! Och jag fick med mig mindre än nu eftersom jag inte vågade vara kvar så länge och inte vågade hoppa i containern (som jag gör nu i dom som jag kan komma ur.)
Har aldrig blivit upptäckt. Inte konfronterad iaf. Vet att en gubbe såg mig en gång, då drog jag mig undan och han fortsatte åt sitt håll. Blir ofta förbiåkt av securitas när jag har armarna fulla men dom har inte brytt sig. Bara man agerar lugnt och inte misstänksamt.
Det är superkul! Men det kan ta några ggr innan man hittar de bästa ställena. Trashwiki är bra!
I och med att jag bor på en liten ort gör det helamer läskigt. Vi har bara en mataffär här och alla känner alla, så blir man upptäckt.... men det kliar ändå i fingrarna och vill jättegärna prova:). Frågan är bara hur jag ska sluta vara feg och verkligen våga.
Jag har sett att affären här hemma har en olåst container, men den står precis vid en väg med en gatlykta lysandes på den. Hade varit lite "tryggare" om den hade stått för sig själv i mörkret, hehe.
Jag blir jäkligt peppad att läsa det du skriver! Får kanske ta ett par kvällspromenader och kolla läget innan jag ger mig på ett försök. Pepp pepp.