• Anonym (för feg)

dumpster diving

Hej alla miljövänliga.

Jag irriterar mig något enormt på hur mycket som slängs överallt. Har tittat på youtube`s alla möjliga klipp om dumster diving och tycker det är helt sjukt vad mycket som slängs, mat så in i helvete, pc, games, kontorsmaterial mm. Och vissa lag gör det omöjligt för butikerna att skänka bort det till välgörenhet.

I alla fall skulle jag absolut kunna tänka mig att testa det, men är tyvärr för feg. Eller jo, om man är fler är det ju annorlunda. Kan du tänka dig att dumpstra?????? Finns oxå en svensk blogg om det. www.frigan.se
    Jag blev helt mållös av deras fynd!!!

Hur tänker och tycker du???      

• Svar på tråden dumpster diving
  • Anonym (för feg)
    Anonym (Nettodumpstrarn) skrev 2012-04-26 18:45:33 följande:
    Åh jag önskar jag kunde hitta en dumpsterpolare.

När jag var ute en gång kom det en grabb susande på cykel förbi med massor av pantburkar och en låda på pakethållaren full med matvaror. Det var en härlig känsla att se en annan dumpstrare. Om jag stöter på honom nån mer gång kanske vi kan slå våra påsar ihop, haha. Söt var han också. ;)
    eller hur, hoppas du träffar honom igen,. måste vara dryg att dumpstra själv
  • Anonym (för feg)

idag var jag och handlade på Willys. där såg jag hur dem plockade in massor av frukt och grönt. Alldeles för mycket. Varför i hela världen beställer dem såna mängder som ingen kommer att köpa. Sedan såg jag hur dem slängde chilifrukter. Mitt hjärta grät, grön och röd chili, jätte mycket som absolut inte var nåt fel på, bara lite rynkliga. Det värsta av det hela var att dem har sina container inlåsta, så jag visste att man inte kommer åt oavsett.

Tänk hur länge det tar innan det blir en färdig chilifrukt, och sen bara slängs dem. Vilken slöseri, och det gäller bara en produkt, på en dag, i endast en affär. Tänk hur mycket det blir när man tittar lite mer nationellt eller globalt. Helt sjukt!!! 

• Anonym (Vill dyka)

Någon runt västerås som kan tänka sig att dyka med mig?? :)

• Anonym (för feg)
    Anonym (Vill dyka) skrev 2012-04-27 18:44:39 följande:
    Någon runt västerås som kan tänka sig att dyka med mig?? :)

går med i gruppen "dumpstra med oss" på facebook, där finns många från Västerås, skriv bara inlägg där och så får du svaret
  • Anonym (Vill dyka)
    Anonym (för feg) skrev 2012-04-27 20:12:18 följande:
    går med i gruppen "dumpstra med oss" på facebook, där finns många från Västerås, skriv bara inlägg där och så får du svaret
    Gjorde det efter tips härifrån, så vi får se. Sen skadar det ju aldrig att fråga på fler platser:)
  • Anonym (Nettodumpstrarn)

Dampstrade i natt igen. MASSOR av nötkött + köttfärs, flera paket mamma scans köttbullar, keso, flytande margarin, 10 flaskor Brämhults juice (men det fanns säkert 20). med mera med mera... och en trädgårdprydnad i form av en kerub som håller ett vattenfat. Och ändå var det bara måndag, dvs det hade just tömts.

Och ännu mer i förra veckan, så mycket att jag inte kan räkna upp. :D

Andra bra saker jag hittat (vid sophuset) på sista tiden: En damcykel, behöver bara ett nytt däck o slang och kedjan smord. Så nu har jag en cykel igen! :D En snurrfåtölj i skinn, kanonskick, ser ut att ha varit dyr.. En hylla till verandan. Tygblommor. En piedestal. Samt en jättefin oljemålning i perfekt skick. Det är en skam att slänga originalkonst som någon jobbat hårt med!

• Anonym

varför sätter inte butikerna ner priserna och lägger i "pensionärsvagnar"
    det skulle jag som pensionär uppskatta!
    härnere på ica gör de så ibland...köpt mycket billigt te..FYRA KRONOR för 20pack.

• LunaLunatic
    Anonym skrev 2012-05-08 23:56:22 följande:
    varför sätter inte butikerna ner priserna och lägger i "pensionärsvagnar"
    det skulle jag som pensionär uppskatta!
    härnere på ica gör de så ibland...köpt mycket billigt te..FYRA KRONOR för 20pack.
    Måste ifrågasätta ifall du menar att pensionärerna skulle ha ensamrätt på dessa nedsatta varor?
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Anonym (Vill dyka)

Jag dök första gången samma kväll som jag skrivit här i tråden första gången! I en Rusta-container hittade jag massa kul! Flera fina badlakan med såntdär design-motiv, ett par mjukisbyxor till mig, ett linne, ett par strumpor, ett smycke, ett bodylotion och en neccicär(Stavning?), samt en mössa, en stickad lång halsduk och en fin duk också!

I en netto-container hittade jag pastrami, flera olika bröd, massa jäst med utgångsdatum 10 dagar fram i tiden, samt lite annat smått.

Någon måste varit före mig, för båda containrarna stod vidöppna när jag kom, plus att någon tycks ha försökt "förstöra" både mat och andra varor hos både Rusta och Netto genom att hälla schampoo över artiklarna i Rusta containern och juice i Netto-containern.

Men det gick bra att ta saker i alla fall:)

Vet inte riktigt när jag ska ut igen, det är ju svårare nu när det är så varmt på dagarna. Men till Rusta-containern kan jag nog åka igen snart.

• Anonym (för feg)
    Anonym (Vill dyka) skrev 2012-05-09 17:01:46 följande:
    Jag dök första gången samma kväll som jag skrivit här i tråden första gången! I en Rusta-container hittade jag massa kul! Flera fina badlakan med såntdär design-motiv, ett par mjukisbyxor till mig, ett linne, ett par strumpor, ett smycke, ett bodylotion och en neccicär(Stavning?), samt en mössa, en stickad lång halsduk och en fin duk också!

I en netto-container hittade jag pastrami, flera olika bröd, massa jäst med utgångsdatum 10 dagar fram i tiden, samt lite annat smått.

Någon måste varit före mig, för båda containrarna stod vidöppna när jag kom, plus att någon tycks ha försökt "förstöra" både mat och andra varor hos både Rusta och Netto genom att hälla schampoo över artiklarna i Rusta containern och juice i Netto-containern.

Men det gick bra att ta saker i alla fall:)

Vet inte riktigt när jag ska ut igen, det är ju svårare nu när det är så varmt på dagarna. Men till Rusta-containern kan jag nog åka igen snart.
    vad kul att du gjorde det, och vilka fynd. har själv hittat folk som dumpstrar här men tog inte steget än. känns ju svårt med barnen. men kul för dig att du vågade, och som man ser, väldigt lönsamt oxå, grattis
Svar på tråden dumpster diving