Anonym skrev 2012-04-24 00:45:16 följande:
Åh vad roligt med en tråd om dumpster diving! :)
Jag gör det flera gånger i veckan. Mest på Netto.. Behöver inte köpa mycket mat längre.
Och igår natt på Netto...herrejävlar. En hel säck med nya kläder, till ett värde av tusentals kronor. Skor, leggings, strumpbyxor, strumpor, linnen, tröjor, en jättefin lila tunika, trosor, till och med en sportbh till dottern! Hennes första BH och den passade perfekt. :D Babykläder jag kan sälja på Tradera. Med mera. Och en tamburmajor! Har INGEN aning varför de slängde allt detta på en gång.
Tjugo paket kaffe härom veckan. Tjugofyra burkar läsk en gång. Alltid massor med kött, bröd, grönsaker, frukt, pålägg, ost, ja, ALLT! Mjölken undviker jag dock. Det är mest lättmjölk och minimjölk som slängs och den surnar snabbt.
Annat jag hittat på sista tiden: 4-5 uppsättningar kopp, fat och skål med Tinkerbell, helt felfria. En dracaena, en garderobsblomma, en buxbom och en rosenbuske! Massor av tvättmedel. Ett fint vitt nattduksbord, bara att skruva ihop. Med mera med mera. Skulle kunna fortsätta hur länge som helst...
men titta, du är ju bästa beviset. Grattis till så fina fynd, och uttalandet att du knappt längre behöver köpa nåt talar för sig själv. Har du nån att dumpstra med eller gör du det själv??? Vilken tid gör du det??? Vad gör du med barnen under tiden??? Hur gamnla är dem och vad säger dem om det att morsan dumpstrar???? nSorry, många frågor såklart, men det är just såna saker som gör att jag inte vågat än.
Skulle själv behöver fråga morsan om hon kan passa mina för att kunna hoppa, och det känns inte kul, men vill inte heller ljuga. Har försiktig börjat prata om det med henne för att kolla vad hon själv tycker. Hon är medveten om slöseriet och tycker det är hemsk vad som slängs. Hon tar själv upp vissa saker men inte mat, så jag vet inte riktigt hur hon skulle ta det.