• Anonym (för feg)

dumpster diving

Hej alla miljövänliga.

Jag irriterar mig något enormt på hur mycket som slängs överallt. Har tittat på youtube`s alla möjliga klipp om dumster diving och tycker det är helt sjukt vad mycket som slängs, mat så in i helvete, pc, games, kontorsmaterial mm. Och vissa lag gör det omöjligt för butikerna att skänka bort det till välgörenhet.

I alla fall skulle jag absolut kunna tänka mig att testa det, men är tyvärr för feg. Eller jo, om man är fler är det ju annorlunda. Kan du tänka dig att dumpstra?????? Finns oxå en svensk blogg om det. www.frigan.se
    Jag blev helt mållös av deras fynd!!!

Hur tänker och tycker du???      

• Svar på tråden dumpster diving
  • Anonym (för feg)
    PolyPond skrev 2012-04-21 09:54:16 följande:
    Stöld från vem?
    Att slänga fullt fungerande prylar och helt ätbar mat är väl snarare att stjäla från världens fattiga?

precis, har dessutom läst på angående detta och det anses inte som stöld sålänge man inte öppnar lås eller klättrar in till område där man inte får vistas. Inom att slänga det i containern så har ägaren avsagt sig ägandet och det som slängdes har inget ekonomiskt värde längre enligt lag, därför är det inte stöld.

Som sagt så tycker jag det är fel att bryta upp lås mm men att bara ta ur containern ser jag inget problem med, är som sagt bara så feg att jag inte vågat än.  
  • Anonym (för feg)
    puss skrev 2012-04-21 09:52:18 följande:
    tycker det är skitbra. jag kommer göra det.
    Är du från Dalarna??? Behöver nån att hoppa med för att våga, tror det skulle vara skitkul och spännande
  • DetGodaLivet

Om jag bodde i stan och inte hade en massa småbarn så skulle jag dumpstra helt klart. Tycker det är en jättebra grej.

Odlar mycket mat själv och när man inser hur mycket kraft och eneri som går åt att få fram en enda paprika...och så slängs den fär att den blivit stött i hörnet eller något... det är liksom helt absurt, det är inte hållbart att vi gör så.    

• Anonym (för feg)
    DetGodaLivet skrev 2012-04-21 19:44:02 följande:
    Om jag bodde i stan och inte hade en massa småbarn så skulle jag dumpstra helt klart. Tycker det är en jättebra grej.

Odlar mycket mat själv och när man inser hur mycket kraft och eneri som går åt att få fram en enda paprika...och så slängs den fär att den blivit stött i hörnet eller något... det är liksom helt absurt, det är inte hållbart att vi gör så.    

samma här, är ensam med småbarn så jag vet inte riktigt hur jag skulle kunna få till det. Jag odlar oxå väldigt mycket som kostar mycket kraft, plats och tid. Och så ser jag vad de freganer tar hem, massvis med allt, saker som inte ens går att odla här och mycket annat.

Då undrar man själv vad man håller på med. 
  • ThisIsMe
    Anonym (för feg) skrev 2012-04-21 10:21:00 följande:
    Är du från Dalarna??? Behöver nån att hoppa med för att våga, tror det skulle vara skitkul och spännande
    Var i Dalarna bor du? Jag bor i Borlänge och vill testa!
  • Anonym

Så otroligt mycket pengar man hade kunnat spara på de! Helt sanslöst. Såg i "dumpstermorsans" blogg. Hon måste ju spara massor av tusenlappar på mat varje månad. Men jag är nog själv för feg att testa. Haha en sak om man är en stor grupp. Men inte som ensam.

• Anonym (för feg)
    ThisIsMe skrev 2012-04-21 20:17:55 följande:
    Var i Dalarna bor du? Jag bor i Borlänge och vill testa!
    Mora, så det är ju ändå lite långt för det, tyvärr
  • Anonym (för feg)
    Anonym skrev 2012-04-21 20:18:17 följande:
    Så otroligt mycket pengar man hade kunnat spara på de! Helt sanslöst. Såg i "dumpstermorsans" blogg. Hon måste ju spara massor av tusenlappar på mat varje månad. Men jag är nog själv för feg att testa. Haha en sak om man är en stor grupp. Men inte som ensam.
    tänker likadan, hade man varit fler hade jag redan börjat med det. Är inte det sanslös vad hon får tag i??? Tycker att bilderna pratar för sig själva
  • 820220

Själv har jag bara kikat i soprummet och fyndat inredningsprylar/kläder. Dumpstade mat med en kompis för ca 10 år sedan. skitskoj var det och vi hittade mängder med ost och mjölk :D

• ThisIsMe
    Anonym (för feg) skrev 2012-04-22 19:14:48 följande:
    Mora, så det är ju ändå lite långt för det, tyvärr
    Äh, vad synd!
Svar på tråden dumpster diving