SmultronKatt skrev 2012-04-21 20:09:05 följande:
Det är ju detta som är kärnan till problematiken. Hur mycket jag än avskyr förekomsten av tidelag och hur mycket jag än äcklas av att det finns människor som njuter av att bli slickad av en hund...
....Så vill jag samtidigt inte ha en lag som baseras på moral, eftersom det styrs av gällande normer. Då kan även grupper i samhället förbjuda ex. bdsm, homosexualitet och de som sätter på sina bilar..
Dock borde det ändå föras en debatt om de personer som njuter av att ha sex med en annan varelse som inte har samma intellekt. Min åsikt är att de bör få behandling, men då är jag inte det minsta sakkunnig eller erfaren.
Sluta ha sex med djur, för helvete!
Tack!
Du förstod vad jag är ute efter och jag tror att du kan ana vad min åsikt är?
Förlängningen på ett rättssystem som baseras på moral är hårresande. Bara för att ta ett exempel, pedofilerna. De är många och grupperar de sig och börjar lobba för sin sak finns det en uppenbar risk att de blir så resursstarka de skulle kunna förändra lagarna efter den moralen
de anser är den riktiga. Eller zoofiler eller vad det än handlar om.
Jag håller med dig om behandling och jag vet att det är de experterna säger om pedofili, att det går att lära sig att leva med det utan att man ger utlopp för sin läggning. Men då krävs det att vi slutar skam- och skuldbelägger så till den mildra grad att de inte ens törs söka hjälp!