Ermenegildo skrev 2012-04-21 23:11:24 följande:
Förstår man inte den övertydliga skillnaden mellan djur och människa förstår man heller inte varför det aldrig kommer vara ok att ha tidelag.
Nej, förklara. Vad är det som skiljer oss, sexuellt, från alla andra däggdjur? Jag har läst flera år biologi, och jag har svårt att se någon väsentlig skillnad mellan oss och andra djur. Skriftspråk (som du tog som exempel) är ju inget som behövs för att ha sex. Eller hävdar du att analfabeter per automatik våldtas om man har sex med dem?
radwanska skrev 2012-04-21 23:19:59 följande:
Okej...... Jo, alla vet nog redan att sexuella övergrepp förekommer och inte är bra, oavsett om det handlar om djur eller människor..
Helt rätt! Dessutom, den forskningsrapporten som fick igång senaste moralpaniken kallade även misslyckade fall av hemmakastrering och ren och skär tortyr för "sexuella övergrepp". Alla skador på könsorgan över huvudtaget ansågs "sexuella". Jag menar, så klart en hund blir skadad om man skär bort testiklarna på den utan att vara veterinär. Och såklart en häst som blir knivhuggen lider, oavsett kroppsdel. Mot dessa fall behövs det ingen ny lag.
Varför anses det okej för bönder att stimulera kor sexuellt i samband med insemination (för pengar?) men inte för en ko-älskare att göra samma sak för kons egna skull, utan att kon blir gravid med en tjur hon aldrig träffat?