Anonym skrev 2012-04-21 16:30:54 följande:
Du har aldrig sett en zoofilm vad?
I dom jag har sett fanns det inget lidande, tjejen och hunden fick vad den ville.
Rent krasst så tycker jag att tjejer som tillfredsställer även djurets sexuella behov är långt bättre djurägare än hundägare som låser in sitt sina djur i trånga lägenheter och bara går ut med dom några gånger om dagen.
Det om nått är att att plåga djuret.
Tänkt er själva, bli inlåst i en lägenhet, få lite frisk lust och glöm att ha sex för resten av ditt liv, liknar det kanske ett fängelse?
Psykiskt lidande av sexuella övergrepp
Om en hund har fysiska skador är det uppenbart att den har ont. Men om hunden inte uppvisar några blessyrer. Kan man då avgöra om en hund blivit utsatt för sexuellt övergrepp, hur märker man det i så fall och lider hunden egentligen av det?
Förövaren anser ofta att hunden tycker om behandlingen, som den blir utsatt för, eftersom den inte gör något motstånd.
Vi utnyttjar ju hunden på så många andra sätt. Varför kan vi då inte göra det inom det sexuella området?? Detta var vad jag nyligen hade att ta ställning till i radioprogrammet Front, där ämnet tidelag var på tapeten.
Eftersom vi inte kan fråga en hund vad den varit med om, kan vi bara få indikationer om orsakssammanhang utifrån de beteenden som hunden uppvisar. En plötsligt uppträdande förändring i hundens beteende talar för att något har inträffat, som påverkat hunden. Om en annars öppen och tillgänglig hund oväntat blir tillbakadragen eller aggressiv inför en speciell människa eller för folk i allmänhet, kan man dra slutsatsen att hunden upplevt något som fått den att förknippa mänskliga varelser med obehag. Något har hänt som fått den att mista förtroendet.
Hur hunden reagerar står i relation både till hundens mentalitet och till den olustfyllda upplevelsen. En negativ association kan naturligtvis uppstå genom olyckliga omständigheter och behöver inte vara ett resultat av ett övergrepp från människan.
Sexuellt utnyttjade hundar kan bli extremt rädda om sin bakdel, få en hukande gång och ömma vid beröring av bakpartiet. Sådana beteenden kan självklart även ha andra orsaker, vilket kan göra signalerna svårbedömda.