Anonym skrev 2012-04-21 23:34:34 följande:
Fram till år 1864 var det dödsstraff i Sverige på tidelag; (otukt med djur), det var
olagligt fram till 1944 men numera räknas det inte ens som djurplågeri såvida det
inte går att bevisa att djuret orsakas lidande. En anledning till detta är att
homosexualitet och tidelag låg under samma paragraf, och när homosexualitet
avkriminaliserades, legaliserades tidelag i samband med de förändrade sexualitetslagarna.
Under de senaste 25 åren har inte en enda människa blivit dömd för djurplågeri efter
sexuella övergrepp mot djur, det har hänt att ett eller annat husdjur blivit omhändertaget,
men snabbt tillbakalämnat till sin ägare när det inte gått att bevisa något lidande hos
djuret och därmed kan dess förövare helt obehindrat fortsätta att tvinga sig på sitt husdjur.
Djurrättsalliansen kräver nolltolerans och anser att ett övergrepp, är ett övergrepp för
mycket!
Djuren har ingen rösträtt, ingen talan. Det har du. Kom ihåg det.
Du berättade anledningen varför jag aldrig i hela mitt liv kommer att stödja Djurrättsalliansen!
Anledningen är att de avfärdar modern forskning, reagerar och agerar emotionellt och instinktivt och inte sakligt och rationellt som de borde göra.
De borde i rimlighetens namn vara intresserade av att begränsa djurs lidande oavsett orsak men det är inte så de agerar.
Här har de snöat in sig i moralen vilket gör att all deras trovärdighet är bortblåst.
Och för att föregå dig: nej jag är ingen zoofilist men jag anser att debatten ska styras av fakta och bevis och inte moralpanik.