• Svar på tråden Juni-barnen
  • Lenis21

Idag är jag en stolt mamma. Minella vände sig idag från mage till rygg. Blir 6 veckor på onsdag.

• Erik
    sanna87 skrev 2012-07-30 13:28:14 följande:
    En fråga; kaffe...! Dricker ni det och hur mår bebis av det? 
    Jag slutade för jag inbillade mig att hon kanske fick ont i magen men jag tror det bara var inbillning. Hur som haver började jag dricka kamomill te i stället för kaffe o har fortsatt med det. 
    Erik -04, Elias -07, Edit -12
  • UnderbaraPojke
    sanna87 skrev 2012-07-30 13:28:14 följande:
    En fråga; kaffe...! Dricker ni det och hur mår bebis av det? 

Jag är en riktig kaffe-kärring och har en son som visar magknip ca 1 ggr per vecka så jag tror det e lugnt. Men han reagerar inte på varkeb nypotatis eller jordgubbar heller...

Men alla barn e olika så ditt barn kanske inte gillar kaffe?
  • Elvis Mamma

Jag dricker 3-4 koppar kaffe om dagen men det är inget Enya har reagerat på men hon har inte reagerat på något annat jag ätit heller ÄN, de kan ju komma framöver

• Annelie81

Jag dricker kaffe...ingen reaktion! Tur det...jag älskar kaffe!!

Nu är vi på g för att köpa en bugaboo cameleon! Har mailat 4 personer på blocket annonser men ingen svarat! Så vi sticker och köper en ny!! :)

• PetraK

Jag har en bärsjal (minimundus) men är osäker på om jag får till det rätt, så att Elise sitter bra. Någon som sjalar och vill lägga upp en bild så jag kan se hur det ska se ut?
    Jag är rädd att benen inte blir som dom ska, sen sitter hon ju rätt tight mot mej, ska det vara så?
    Är det någon som har tips på en bra bärsele annars?

• Havsjungfrun
    PetraK skrev 2012-07-30 15:37:02 följande:
    Jag har en bärsjal (minimundus) men är osäker på om jag får till det rätt, så att Elise sitter bra. Någon som sjalar och vill lägga upp en bild så jag kan se hur det ska se ut?
    Jag är rädd att benen inte blir som dom ska, sen sitter hon ju rätt tight mot mej, ska det vara så?
    Är det någon som har tips på en bra bärsele annars?
    Kolla på www.sjalbarn.se
  • Havsjungfrun
    zenoble skrev 2012-07-29 19:24:39 följande:
    Åh har sån beslutsångest när det gäller mellannamnet, har dop på lördag. Nån som har förslag till Elias? Nåt engelskt/amerikanskt.
    Har ni inga fina namn i släkten att ta till? Vi ska också ha dop på lördag till August Karl Gerle, han får våra morfäders förnamn som andranamn. 

Gisser vad August pratar nu, kan ligga länge i famnen och babbla på. Ser så otroligt klok ut. Han log första gången när han var 3 v. och 1 dag gammal. Nu är han 6,5 v. och ler massor varje dag till storasyskonens stora glädje. 
  • NinnaBus

BVC i torsdags.
    Alfons var då 2 månader och 3 dgr.
    Vikt 5590g (3105), längd 58cm (49) och huvudomfång 39cm (33,5).

Skrattar och pratar en hel del. Börjat gilla att ligga i babygymmet i alla fall lite korta stunder. Pratar med leksakerna och ler. Första svarsleendena mot oss kom vid ca en månads ålder. Log lite mot andra saker innan det.

I natt har vi haft en sån där natt när det ska ätas i princip hela tiden... 6ggr på 8 timmar... Sen tyckte lillkillen att det var dags att gå upp. Bara sovit kortare stunder idag. Vaknar ca 15-20 min efter att jag lagt ned han i sängen. Vill helst bara ligga i famnen och mysa... eller snutta tutte, vilket medför att han äter så mycket att han spyr, blir arg och vill sen snutta mer...  Försökte med bärselen, men den ville han inte alls idag... Vägrar nappen...
    Sambon jobbar 6-14 denna veckan... Kom hem och tog Alfons så jag kunde laga mat och sen for han iväg med de två stora på simskola.