Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Äntligen har jag lite tid att sitta ner vid datorn 
Det har gått snart 5 veckor sen Ella föddes och snabbt gick det! Vattnet gick vid 01.30 men inga värkar. På förslossningen fick jag en tid dagen efter att komma in och fick rådet att lägga mej och sova igen, det var ju inte det enklaste. 5 min efter att jag har lagt mej ner så sätter värkarna igång och då går det jättesnabbt. Vi var i sommarstugan med mina föräldrar, så min mamma får nästan sparka iväg oss för hon är säker på att bebisen ska komma i bilen. Väl inne på förlossningen så är jag öppen 9 cm, så det är bara att sätta igång med värkar nästan direkt. Kl. är då 03.30. Ella är född 07.25, så det gick rätt snabbt. Använde mej bara av lustgas, den hjälpte mej jättemycket. Jag är jättenöjd med min förlossning, både att det gick så snabbt och att allt gick så bra. Efter förlossningen har allt också gått bra, det enda som har varit jobbigt var dom första två veckorna när jag hade såriga bröstvårtor.
Jag älskar verkligen att vara mamma och vi har fått världens bästa Ella till vår familj!!

Tessi: Min dotter har också sett ut så som värst. Inte roligt. Men nu tycker jag också hon är torr med lite enstaka "utslag". Fick rådet på bvc att använda en lacabase salva (gul flaska). Men väntar nog tills vi har träffat barnläkaren på tisdag för ytterligare råd, eftersom det verkar som olika råd med salvor.
Eira blev 9 veckor igår och vi var på BVC. Sist vi var där var hon 6 veckor och på tre veckor har hon gått upp 630 gram och vuxit 5,5 cm! Jag blev något överraskad över både vikt och längd då hon fortfarande kan ha strl 50 i kläder utan problem.
Kul att se hur mycket hon faktiskt har vuxit.
Nästa besök blir i augusti/september för 3-månadersvaccineringen.
Idag vet jag inte om det är jag som inbillar mig, men jag tycker att hon verkar så loj och inte med. Har inte gett mig något svarsleende, bara legat tyst på stället där hon legat (i sängen bredvid mig och i babysittern medan jag duschade) och när jag lade henne på skötbordet så lät hon jättekonstigt och rätt vad det var kom en kaskadkräkning (vilket det aldrig gör annars) och när jag tagit henne i famnen har hon bara "hängt".
Medan jag plockade undan lite av storebrors leksaker fick hon ligga på soffan, gav inte ett knyst och somnade - utan ersättning.
Bör jag oroa mig eller är jag bara nojig? Hon känns inte varm när jag känner med handleden mot pannan.
Lina : märker du stor skillnad hade jag nog ringt och rådfrågad bvc iaf. i mina öron låtet det nästan som värmeslag???
Tesssi - så där såg Ludwig ut för någon dag sen...nu är det värre! Prickarna har spritt sig ner till bröstet :(
Köpte kortisonsalva och sebamed idag och skall testa...
Idag har vi varit på stranden för första gången i sommar. Liam låg på en filt i skuggan och mös medan storasyster och pappa plaskade.
Det märks att det är varmt nu, Liam vill äta typ hela tiden. Och han är som ett element. Så igår och idag har vi använt bara blöja och en liten solhatt.
lina - säkert bara värmen, de tar ju på det små. hur har det gått under dagen, har hon piggat på sig?
Jag ringde till 1177 en stund efter att jag skrev inlägget och blev ombedd att åka in till akuten, för säkerhets skull.
På akuten togs det blodtryck och temp innan vi skickades vidare till barnmottagningen. Där fick hon lämna ett urinprov och läkaren utförde lite tester. Allt såg bra ut, troligen en virusinfektion trodde han. Vi skulle komma tillbaka om hon kaskadkräks två ggr till och fick feber. Men något sånt besök hoppas vi INTE på.
Nu framåt kvällskvisten fick jag de efterlängtade leendena och hon har "pratat" lite med mig.
Hon är dock lite trött eftersom sömnen rubbats idag då hon väckts för undersökningarna.
Men man får ju hjärtsnörp såna här gånger och borde få något lugnande för det! Herregud... Nu tror jag att jag gör henne sällskap och lägger mig, är helt slut.