Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Vad är det för te??? Var får man tag i det???
Idag är min älskling 9 veckor ;) i morgon är det dags för bvc och läkarbesök, ska bli sååå spännande och se hur mkt han har växt ;)
Det här teet ni pratar om... kan man dricka det fast man helammar och har tillräckligt med mjölk eller finns risken att han äter för mkt då? Skulle vilja öka så jag kan pumpa ut ich ha i frysen. kan inte pumpa ngt extra alls nu...
ni som bor i skåne, vart bor ni då? Själv bor jag i Klippan ca 4 mil utanför HBG
Lenis21: Luzern-te ska öka mjölkproduktionen och finns att köpa i vissa hälsokoster. Men jag köpte den på http://www.gonatural.se/.
Jag har sett Luzern te i alla hälsokost här i alla fall :) finns också ett spec amningste från wedela. Fänkål, anis är också bra samt lättöl
Underbarapojke- tror inte du behöver oroa dig att det blir för mycket, han äter nog tills han är nöjd ändå
Jag känner såhär med amningen denna gången att jag gett mig fan på att det ska funka. Det sitter liksom bara omedvetet inpräntat i huvudet, bara för att jag inte fick det att funka förra gången. Jobbigt när man har den pressen på sig när det funkar lika bra med ersättning! Har ju gett typ 1 mål om dagen med ersättning efter amning och var idag på BVC och han har gått upp över 1 kg på inte ens 3 veckor så hon säger att jag absolut inte behöver ge det där målet ersättning. Men han blir ju nöjd då? Hur skulle ni gjort? Funkar säkert utan med men kanske man blivit bekväm med det. Han är 10 veckor på torsdag och vägde idag 5530(3065) å var 59,5(48) .
Är han hungrig så är han...
Vad känner du sj? Tycker DU att han behöver det så ger du han det...
Tydligen så finns det ju mat iaf så kanske bara han som blivit bekväm att inte kämpa med maten.. Ska se nu idag och imorgon om han klarar sig lika bra på tutten så kanske jag inte behöver ge han nåt. Sen runt 4 mån kanske man börjar ge lite gröt eller något så då kanske nåt mål försvinner ändå
Jag bor i Kristianstad!!
Har haft en ledsen liten kille i dagarna två. hoppas verkligen inte de e urinvägarna som spökar igen!
vi som nyss blivit friskförklarade...
UnderbaraPojke: Jag bor i Örkelljunga, eller lite utanför :)