• Svar på tråden Juni-barnen
  • Sweet life
    Ensortsmamma skrev 2012-07-26 10:17:17 följande:
    Stackars min plutt nu har han med åkt på förkylningen jag och sambon haft /har. Han hostar och snörvlar , kör med nässugen men den gillar han inte. Frågade BVC vad barn ska ligga på i temp men glömde helt av de nu, vet att de är lite varmare än oss. Någon som har koll på detta?
    Barn under 3 månader som har över 38.0 i temp ska man söka vård för. För att kolla så det inte är något baktriellt. Barn mellan 3-9 månader som har över 39 grader ska man också söka med...
  • Uddabus

Såna sitter man här med mjölkstockning o feber på 39 grader. Det är redan 26 grader ute så det är ju verkligen underbart... Bara hoppas att jag hann vända det något tidigt imorse

• Ensortsmamma

De barn som endast får ersättning är de ok att ge dem en skvätt vatten nu mellan målen när de är så här varmt?

• Elvis Mamma

Nu börjar de snart bli dax att byta till blöjstorlek nummer 2, hitills har vi använt pampers eftersom libero läckt massor men jag tycker pampers luktar så illa fast de bara kommit kiss, någon som har tips på några andra bra blöjor? Vet inte vad man törs testa

• Pluttan
    MissFörstånd skrev 2012-07-26 10:29:46 följande:
    Vi har den sämsta sommaren ever! Har regnat mer eller mindre varjedag sedan midsommar och ska göra det framöver också! Dottern är ledsen och undrar när det blir sommar. Går inte att bada eller nästan alls vara ute. Igår var det nog värmerekord på 20 grader. Totalt värdelöst!

Vincent har ändå bara kortärmad body för han är så varm av sig precis som storasyster. Men jag tycker så synd om alla barn här som vill ha en riktig sommar.
    Så tråkigt att ni har ett sånt busväder till sommar. Här är 27 grader varmt och stekande sol. Nästan lite väl varmt  med tanke på att det knappt fläktar något. Nu är det bara blöja på lillan som gäller och täta amningar. Men jag skickar lite sol och hoppas den kommer hela vägen upp till dalarna.Solig
  • PetraK

Elvis mamma: jag håller med dej om blöjorna! Libero har läckt massor för oss också! Och pampers luktar konstigt. Där jag bor finns det inget annat att välja på, men nästa gång vi handlar i stan ska jag pröva något annat! Vill också gärna ha tips?

Har precis varit på BVC och frågade om det här med att ge vatten. Hon sa att man kan ge någon tesked då och då, kokt vatten då. När dom blir törstiga i värmen och ammar så ofta så spyr dom ju också mer.
    Som i natt kunde jag kanske gett lite vatten typ 01 och 03, och ammat som vanligt varannan timme...

Frågade också om utslagen, typiska hormonplitor sa hon. Har upplevt att hon tyckt att det kliar på kinderna och därför baddat med kallt vatten och det var bra.

Angående det där som hände i måndags när hon hade panik på morgonen för att hon satt i halsen eller något, så sa hon att ligga på sidan är jättebra och att vi ska fortsätta med det. Det är bara det att Elise lyckas vända sig till rygg hur mycket jag än bullar upp :P.

• Pluttan

PetraK: Det går inte att få henne att ligga på sidan om du ligger ner och ammar henne först då? Så gör jag med Isabella tills hon somnar sedan ligger hon atomatiskt på sidan. Eller rullar hon tillbaka på rygg?

• MissFörstånd

Pluttan - tack för solen , idag har det ta-i-trä inte regnat något ÄN.

Vi använder libero för jag vill inte ha lotion i blöjorna plus att det paketet vi fick i baby bagen från bb började vi använda men blöjorna luktar illa, känns som kemikalier, så de har vi kastat. Usch.

• Baby1112

Idag har vi invigt den nya vagnen. Funkade jättebra och var skön att köra. Storasyster satt och klappade lödde
    TjhzCn vmzsk