Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Tycker dottern äter alldeles för ofta. Jag försöker få det att gå åtminstone 1,5 timme mellan varje måltid (vilket även barnläkaren ansåg att vi skulle göra när vi var dit i fredags) men hon vill ha mat varje timme, eller som hon börjat med nu någon dag tillbaka; ibland två gånger/timme. What!?
Hon får NAN 1 och jag gör i ordning antingen 120 eller 90 ml vid mattillfället. Gör jag i ordning 120 ml så är det mer ovanligt än vanligt att hon äter upp allt, det blir en slatt kvar. Gör jag i ordning 90 ml så är det inte alla gånger det räcker.
Nu ikväll t.ex gjorde jag i ordning 120 ml som hon åt 18.45 och då åt hon tills det var ca 80 ml kvar. Sen 19.15 började hon grina efter mat igen och då gatt jag ju ge henne resterande.
När jag gör i ordning 120 ml så brukar jag rapa henne efter en stund för att sedan se om hon vill fortsätta äta upp resten, eller ibland så äter hon utan att rapa. Men jag kan ju inte sitta och tvinga i henne det som är kvar om hon inte vill ha det.
Vad ska jag göra!? Känns som jag står med nappflaskan i högsta hugg dygnet runt snart. Jag/vi försöker stimulera henne och försöka få henne att "tänka på annat" alt låta henne hållas med nappen. Om inte NAN hade ändrat åldersstegen på NAN 2 till från 6 månader (var från 4 månader när sonen var liten) så hade jag köpt en sån och0börjat blanda fifty fifty.
Har hon napp? Om inte så pröva med den...
Magknip kan oxå ge sug... O när dem är övertrötta...
Underbarapojke då ska du till min hemstad
hoppas du ska trivas här och att det går bra för pojken på bmx tävlingen
Någon mer som fått tillbaka sin mens? Jag tror jag har fått de (7 veckor idag) men de är liksom inte klar rött blod som de brukar vara, utan jättejätte mörkt, näst in till brunt? Också sjukt mycket får byta binda ofta..
Någon mer som har en bebis som inte kan somna för natten utan att ligga vid bröstet? Märta kan bara somna om så när jag gått och lagt mig(även fast hon blev ammad kort innan och somnat så vaknar hon alltid när jag går och lägger mig), hon äter typ inte utan ska bara ha min tutte i mun och mystutta lite. Sen kan hon sova hela natten fram till morgonen. På dagarna kan hon somna utan. Nappen tar hon inte, blir bara arg när jag försöker. Storasyster Agnes ville inte heller ta napp förrens hon var ett par månader.
Lillsnurr. Jag ligger också och ge lillan "mystutte" innan hon somnar för natten. Men hon kan somna själv om hon är jättetrött. Bara hon ligger i min sida av sängen och pappa ligger bredvid och klappar henne. Men dock inte alltid. Det att ligga och ge henne lite tutte tycker jag i och för sig bara är mysigt.