• Svar på tråden Juni-barnen
  • Lenis21

Jag har också svårt att hitta ett andranamn till min dotter. Har inte lämnat in namnpapperna än. Får väl göra det snart.

• UnderbaraPojke
    PetraK skrev 2012-07-30 15:37:02 följande:
    Jag har en bärsjal (minimundus) men är osäker på om jag får till det rätt, så att Elise sitter bra. Någon som sjalar och vill lägga upp en bild så jag kan se hur det ska se ut?

Jag är rädd att benen inte blir som dom ska, sen sitter hon ju rätt tight mot mej, ska det vara så?

Är det någon som har tips på en bra bärsele annars?

Jag har babybjörn active och är skitnöjd!!! Kan varmt rekomendera den ;)
  • PetraK

Är det någon insats för nyfödda till den eller kan man ha den som den är när dom är så här små? (5 1/2 vecka)

• PetraK

Havsjungfrun: Kikade där nu, ser ungefär likadant ut, får kanske inte upp benen lika högt... Och tyget blir ju inte utsträckt eftersom det är så brett, känns som det kanske blir bylsigt, och varmt! Hm, får öva lite till :)!

• UnderbaraPojke
    PetraK skrev 2012-07-30 17:16:54 följande:
    Är det någon insats för nyfödda till den eller kan man ha den som den är när dom är så här små? (5 1/2 vecka)

Ingen insats utan två extra remmar för små bebisars ben. Finns ett "måttband" som du justerar upp och ner beroende på vikt och längd. Den e super
  • LillaGrynet

Usch börjar bli orolig vår lilla tjej är 7 veckor idag och ökar inte i vikt direkt:( väger nu 4430(födsel 4050) o 56(52 födsel) så längd ökar men inte vikt.. Va på BVC idag hon har gått upp 80gr på 5 dgr då vi va där sist.. Hon visar inget missnöje när jag ammar henne utan är nöjd å glad.. Vaken en hel del och ler å skrattar.. Bajsar å kissar.. Märker inga fel på henne.. Men BVC tycker det är lite oro nu och att vikten måste börja öka.. Hon tycker jag ska prova ersättning en skvätt på kvällen... Några andra goda råd o ge mig??

• PetraK

UnderbaraPojke: låter ju bra, ska spana på blocket :).

• Erik
    LillaGrynet skrev 2012-07-30 18:20:10 följande:
    Usch börjar bli orolig vår lilla tjej är 7 veckor idag och ökar inte i vikt direkt:( väger nu 4430(födsel 4050) o 56(52 födsel) så längd ökar men inte vikt.. Va på BVC idag hon har gått upp 80gr på 5 dgr då vi va där sist.. Hon visar inget missnöje när jag ammar henne utan är nöjd å glad.. Vaken en hel del och ler å skrattar.. Bajsar å kissar.. Märker inga fel på henne.. Men BVC tycker det är lite oro nu och att vikten måste börja öka.. Hon tycker jag ska prova ersättning en skvätt på kvällen... Några andra goda råd o ge mig??
    Ojdå... min är 5 veckor gammal idag, var o vägde henne till BVC. När hon föddes vägde hon 4070 g o i dag vägde hon 5210 g (51,5 cm --> 56,5 cm). Så hon är en riktig tjockis! 

Jag skulle inte ta någon stress över att hon inte ökar i vikt... Om hon är nöjd o glad o annars följer utvecklingen. Hon tar säkert igen det senare :) Lite sen i starten bara... :D Men ersättning är kanske ett bra förslag... Alla babyn utvecklas ju i sin egen takt. 
    Erik -04, Elias -07, Edit -12
  • Tesssi
    PetraK skrev 2012-07-30 15:37:02 följande:
    Jag har en bärsjal (minimundus) men är osäker på om jag får till det rätt, så att Elise sitter bra. Någon som sjalar och vill lägga upp en bild så jag kan se hur det ska se ut?
    Jag är rädd att benen inte blir som dom ska, sen sitter hon ju rätt tight mot mej, ska det vara så?
    Är det någon som har tips på en bra bärsele annars?
    Jag kan ta en bild imorgon o lägga upp.
    Jag o Algot gillar vår trikåsjal så mycket att jag planerar ett inköp av en stadigare vävd sjal nu när lilleman har blivit så tung och lång.

Algot gillar inte att ligga i vagnen - sjalen däremot älskar han! Så vi använder den dagligen.
  • RocketQueen

Lenis: Vår lillkille vände sig också för första gången idag och han är nästan exakt lika gammal som er. Sex veckor på torsdag

Petra: Jag har en bild på hur han sitter i sjalen men kan inte lägga upp från iPhone...