Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Min dotter tog över telefonen och skickade iväg... :)
Men vagnen var bra Och storasyster satt och klappade händerna hela vägen genom stan. Liam sov tom med i vagnen och jag slapp använda sjalen! Blir så sjukt varmt med den...
Vi använder liberos blöjor till Liam. Dom läckte en del i början men det försvann när jag gick upp en strl. Dottern använder vi ICAs och ica basics blöjor till. Funkar jättebra och kostar mindre än hälften. :)
Har bokat dop idag med. Sista helgen i augusti blir det. En månad tidigare än dottern men han växer ju så det knakar. Dop klänningen måste ju gärna passa... :)
Lite tight med inbjudningarna, men det blir ändå bara närmsta familjen så det ska nog klara sig.
Pluttan: hon somnar gärna på sidan, men sen vänder hon sig, i sömnen eller när jag inte märker. Får klura ut något :).
Jag klarar inte liggamning riktigt, det blir bara småsnuttande som vi båda somnar ifrån och då vill hon äta hela nätterna istället. Vi har en jätteskön fåtölj i sovrummet, så när hon vaknar byter jag blöja på henne sen sätter vi oss där och hon äter ordentligt, när hon är klar sitter vi och gosar tills jag ser att hon är trött igen, då lägger vi oss i sängen och kikar på varandra, klappar lite och så somnar hon, 9/10 gånger funkar det typ :).
Uddabus; Lider med dig att ha mjölkstockning
Hoppas du får bukt på det snabbt.. Hade det själv för 2 v sen 5 dgr med 39-40 gr feber och gjorde allt för att få ordning på det vetekudde, dusch, massage och pumpa men inget hjälpte:( Va på akuten men fick ingen hjälp.. Efter 5 dgr fick jag komma till jourcentralen och fick antibiotika och det hjälpte bra tack och lov.. Men när jag var på BVC nu i veckan på kontroll så hade Ella minskat 50 gram i vikt mot förra kontrollen för 2 v sen men ökat längd och huvudomfång.. Hon är nu 6 v men bara ökat 300 gram sen födelsen.. Hon verkar dock inte missnöjd när hon ammas för om hon inte fått mjölk så hade hon väl skrikigt om det inte kom nåt och spyr och bajsar gör hon.. Bara vikten som inte ökar men troligtvis gick hon väl ner under mjölkstockningen och inte kommit ikapp sig efter det.. Ska tillbaka till BVC om en vecka och kämpa på med amning tills dess om ingen ökning skett så får jag börja med ersättning.. Känns så trist då jag verkligen vill amma
Hon väger nu vid 6v 4350g(4050 födsel) och 56,5cm(52 födsel).. Så längden ökar ju
Någon som har eller har haft kärlkramp i bröstvårtorna? Dom blir vita efter amningen (inte alltid), inte som en beläggning på vårtan utan den blir vit, om jag trycker på dom så skiftar färgen lite. Och det ilar lite i dom efter amning också.
Sticker till ibland under amningen och om jag fryser så gör det ont.
Någon som vet vad man kan göra åt det?
Det känner jag igen lite PetraK. Får så ibland med visste inte att det var kärlkramp :-S och ingen aning vad man kan göra åt det
Jag frågade på BVC och hon sa kramp, men hon sa inte vad man kunde göra åt det, för vi kom in på svamp, som jag ev också har :/. Ska behandla med vichyvatten ett tag, på både mej och Elise.
Nu har Algot svichat förbi 2 månaders strecket.
6310g och 59 cm huvudomfång på 39,5 cm.
Ang. hormonprickar utslag så har jag lagt upp bilder på Algot på bloggen från när det var som värst.
ivantanpavarmini.blogspot.se/2012/07/hormonutslagprickar.html
Jag trodde det var komjölksproteinallergi, men barnläkaren och BVCsköterskan sa att det var hormonprickar samt möjligen värmeutslag. Vi har behandlat med mild kortison samt smörjer hans ansikte med miniderm flera gånger / dag och nu ser det riktigt bra ut igen.
Jag ska på efterkontroll nästa vecka - jag ska fråga om min BM tycker att kroppen är i så gott skick att vi kan sikta på ett syskon ganska snart.
Vi har bokat kyrka för dop den 20 oktober, ganska sent med i och med att vi köpt hus och flyttar i slutet av september är det så mycket annat som ska hinnas med innan dess.
Tesssi så ser Märta ut när hon blir varm oxå.