• Svar på tråden Juni-barnen
  • Lenis21

Lillagrynet-det låter som min lilla. Hon var inte missnöjd efter amning, var glad och nöjd. Gick dock bara upp 80g på en vecka. Erbjöd ersättning efter amning och hon slukade det. Hon var hungrig fast hon inte visade det. Kanske du ska erbjuda ersättning efter amning för att se om hon är nöjd eller inte. Sedan så kan du ju be BVC att de väger henne innan amning och direkt efter amning för att se hur mycket hon får i sig. Bara några förslag. Efter att vi började erbjuda ersättning så har hon gått upp från 80 gram på en vecka till ca 450 g i veckan. Lycka till

• Dancia
    Dancia skrev 2012-07-30 21:58:22 följande:
    Jag är skåning

Nej nu postade mobilen inlägget för tidigt :P. Skulle skriva att jag är skåning och det låter trevligt med en träff :)
  • LillaGrynet

Lenis21: Ammar du fortfarande helt då och erbjuder ersättning efter varje amning? Funderar på att ge henne ersättning på kvällen till och börja med.. Dem vägde henne på BVC idag innan och efter amning då ökade hon 40 g i vikt..

• PetraK

Tessi: ja gör gärna det :)! Jag har en mei tai också, men den är för bred så hon kan inte ha benen utanför den än, sen har jag en till jättelång vävd sak, får väl se om dom kommer till användning.

Idag har hon varit som en blodigel på mej, kan inte somna någon annanstans än i famnen, börjar få lite ångest över att man "skämmer bort" henne med det, jag sitter gärna och myser med henne i flera timmar alltså, men det kanske vore bra om hon kunde somna själv också...det kan hon väl fortfarande men man kanske måste låta henne göra det ibland också... Hur gör ni?
    Jag har inte tänkt ut någon strategi för sånt här utan kör på det som funkar just då. När hon är övertrött måste vi vara i rörelse med henne nära kroppen, eller slänga fram bröstet även om det var en halvtimme sen hon åt.
    Jag kan inte låta henne ligga och gråta/skrika, tar upp henne om det inte funkar att stoppa in nappen igen i princip (om hon är vaken alltså, ibland gnäller hon i sömnen men då kan det räcka med en hand på magen)...

• zenoble

Havsjungfrun: vad kul att ni också ska ha dop då! Och nej vi har inga fina släktnamn vi tycker om tyvärr :(

Lillagrynet- tycker som de andra att du kanske ska prova ersättning efter amning och se om hon är hungrig då? Då märker du ju om det är nödvändigt eller inte :)

Imorgon ska vi till BVC, 3 veckor sen nu tror jag. Spännande att se hur han vuxit..

• zenoble

Oh vad jag är trött på dessa mellanblödningar från spiralen nu, 2 veckor har de hållet på imorgon. Suck.. Sådär jobbigt lite ändå så man knappt behöver skydd ibland.

• Bumman79

PetraK gud vad jag känner igen mig i det du skrev iaf idag..."lillgrodan" som kanske har fått namn snart har bara velat sova i min eller pappans famn hela dagen hon somnade snabbt men såfort vi la henne i sin säng så skrek hon efter 5 minuter! Skitskumt jag undrade nästan om hon var sjuk eller något..men de kanske är lite extra närhetstörstiga ibland :).

• Lenis21

Lillagrynet- 40 gram efter amning är ju inte så mycket. Jag erbjuder ersättning efter varje amning och oftast äter hon upp det. Ger henne även bröstet då jag känner att den skvätten hon får av mig är bättre än inget alls. Jag hade nog gjort så om jag var du för då märker du ju om hon är hungrig eller inte. Hon kanske är en sån tjej som inte visar att hon inte blir riktigt mätt, det var min lilla tjej. Jag har mer mjölk än vad min dotter äter, bars det att hon är lite lat så hon orkar inte suga ordentligt utan verkar nöjd vid bröstet och somnar ifrån, väcker och ger ersättning som hon äter jättebra då hon slipper kämpa för maten.