• Svar på tråden Juni-barnen
  • Dancia
    Uddabus skrev 2012-07-29 12:40:18 följande:
    Hur länge sover era små åt gången?

Det är väldigt olika, på dagarna är det många korta stunder på ca 30 min, ibland kan det gå 3 timmar. På natten kan hon ibland sova 5 timmar i sträck, men ibland vaknar hon oftare.
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2012-07-29 12:40:18 följande:
    Hur länge sover era små åt gången?
    Dagtid allt ifrån 10 min till 4 timmar, nattetid 3-6 timmar...
  • MarieG81

Här är det åxå lite olika. Dagtid brukar hon ha två lite längre sovperioder på ca 2 timmar o sen några småstunder på 20-30 min.

• Ensortsmamma

Vid vilken ålder var era börjat svars le? Vi får små leenden ibland men bara så där att man ser att de är på gång typ, inget riktigt jättesmile precis..

• Lucian Caesar

Ensortsmamma vi fick första riktiga vid 3 och 1/2 vecka. Men det är nog ganska tidigt skulle jag tippa på. Emilian har även börjat skratta lite nu vid 5 veckors ålder.

• Elvis Mamma

Enya är 7 veckor å har lett mot oss medvetet ungefär 4 gånger, hon är en svårflörtad dam men jag är inte speciellt orolig, alla barn är olika helt enkelt, sonen log dagligen mot oss från 3 veckors ålder å har varit tidig med det mesta men man brukar ju få en av varje säger dom Ang. sovning så sover Enya fortfarande mycket, hon är kanske vaken 2-3 timmar per dygn totalt, dagtid kan hon sova mellan 1-4 timmar i sträck å natten ungefär 6-7 timmar, skönt eftersom jag helammar

• Pluttan

Lillan sover på dagen mellan 10 minuter till 4 timmar också. Nattetid 4 -  6 timmar.

Vårt första medvetna svarsleende fick vi strax innan 4 veckor.

• gizmolarson

Sigge ler mot oss hela tiden nu å det började han med för ca 1 vecka sen..å han
    10 veckor nu..

• Ensortsmamma

Skönt att höra att de är fler som är "sena" då. Vi väntar så, på de där riktiga härliga leendet;)

• Havsjungfrun
    Tesssi skrev 2012-07-27 11:06:07 följande:
    Nu har Algot svichat förbi 2 månaders strecket.
    6310g och 59 cm huvudomfång på 39,5 cm.

Ang. hormonprickar utslag så har jag lagt upp bilder på Algot på bloggen från när det var som värst.
    ivantanpavarmini.blogspot.se/2012/07/hormonut...
    Jag trodde det var komjölksproteinallergi, men barnläkaren och BVCsköterskan sa att det var hormonprickar samt möjligen värmeutslag. Vi har behandlat med mild kortison samt smörjer hans ansikte med miniderm flera gånger / dag och nu ser det riktigt bra ut igen.

Jag ska på efterkontroll nästa vecka - jag ska fråga om min BM tycker att kroppen är i så gott skick att vi kan sikta på ett syskon ganska snart.

Vi har bokat kyrka för dop den 20 oktober, ganska sent med i och med att vi köpt hus och flyttar i slutet av september är det så mycket annat som ska hinnas med innan dess.
    Precis så ser August också ut på stor del av kroppen. Var också orolig för att det är något jag äter. Blir värre vid värme.